<span itemprop="name">پرسشنامه حجم محتوای آموزشی از نخست</span>

حجم محتوای آموزشی: عبارت است از دانش سازمان‌یافته و اندوخته شده، اصطلاحات، اطلاعات، واقعیات، حقایق، قوانین، اصول، روش‌ها، تعمیم‌ها، پدیده‌ها و مسائل مربوط به همان ماده درسی است، به عبارت دیگر منظور از محتوای برنامه درسی عبارت است از حقایق خاص، عقاید، اصول و مسائل که در یک درس خاص گنجانده می‌شود (فتحی واجارگاه، 1377). یکی از مسائل مهم هر نظام تربیتی، مساله انتخاب محتوای آموزشی مناسب می‌باشد و کتاب‌های درسی بخاطر اهمیت زیادی که در تعیین محتوا و خط‌ مشی آموزشی دارند، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد. مخصوصا در نظام آموزشی متمرکز ایران، که تفریباً تمام عوامل آموزش بر اساس محتوای کتاب‌ها تعیین می‌شود (فردانش، 1372).

در طراحی برنامه درسی و آموزشی، پس از تشخیص نیازها و تعیین هدف‌های آموزشی به تعیین محتوا و سازماندهی آن پرداخته می‌شود، در واقع محتوا یکی از عناصر عمده‌ای است که هدف‌های برنامه، یعنی یادگیری مورد نظر از طریق آن تحقق می‌یابد محتوا یکی از عناصر با اهمیت برنامه درسی است، این اهمیت از آن جهت است که رفتار انسان‌ها مستقیما تحت تاثیر تجربیات و معلومات آنها است و آدمی در کسب تجارب و معلومات از نظر ابعاد زمان و گنجایش محدودیت دارد. از آنجا که محتوای برنامه درسی فراهم کننده‌ی نوع خاصی از معلومات و تجربیات برای یادگیرنده می‌باشد، در واقع تعیین کننده نوع خاصی از رفتار در او خواهد بود. گزینش محتوای برنامه درسی با آنکه در جوامع اولیه به تصادف صورت می‌گرفت و این امر مشکلی را در حیات آنان به وجود نمی‌آورد، اما در جوامع پیشرفته سپردن گزینش محتوا به تصادف و اتفاق مشکل‌ساز خواهد بود، از این جهت است که تلاش صاحب‌نظران تربیتی بر آن بوده است که تا هرچه دقیق‌تر به بیان و توصیف ملاک‌های گزینش محتوا بپردازند(نخست، 1393).

مشخصات

پرسشنامه حجم محتوای آموزشی: پرسشنامه حجم محتوای آموزشی توسط نخست (1393) طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 7 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، پرسشنامه توسط پژوهشگر در طول فرایند تحقیق اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  8 صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 7گویه

تفکیک ابعاد: ندارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی : دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0