<span itemprop="name">پرسشنامه جو روانی- اجتماعی کلاس فرایزر و همکاران</span>

جو روانی- اجتماعی کلاس :  عبارت است از کیفیت نسبتاً پایدار محیط مدرسه که معلمان آن را تجربه کرده، بر رفتار آنها تأثیر گذاشته و مبتنی بر ادراک جمعی، ویژگی­های عینی و ذهنی می­باشد. كلاس درس مكانی اجتماعی است و حضور و تعامل دانش ­آموزان با همسالانشان، در اين محيط، باعث می­ شود كه استعدادها و يا مشكلات و ضعف هاي آن­ها آشكار شود، و همچنين كاهش يا افزايش يابد. ادراكات دانش ­آموزان از همسالان و نوع روابط موجود در يك كلاس را به عنوان جنبه اجتماعی محیط کلاس در نظر گرفته­ اند و آن را جو اجتماعی تعريف كرده­اند که به کیفیت روابط در کلاس اطلاق می­شود(مینهارد و همکاران،2010). پژوهش­ ها نشان می­دهند كه عوامل روانی اجتماعی حاكم بر كلاس درس، نقش مهمی در حل مشكلاتی مانند ترك تحصيل، غيبت از كلاس، اندوه و افسردگی دانش ­آموزان، برخورد و تنش­های بين كلاسی، و طيف هم گرايی و رقابت يا رفاقت كلاسی، به عهده دارند(قلی پور، 1393).

مشخصات

پرسشنامه جو­ روانی- اجتماعی کلاس: پرسشنامه جو­ روانی- اجتماعی کلاس توسط فرایزر و همکاران (1995) طراحی و اعتباریابی شده است، اين مقياس شامل 20 گويه می­ باشد که هر کدام به صورت جمله خبری بیان شده است. در ذيل هر گویه سه گزینه (هميشه)، (گاهي اوقات) و (هيچ وقت) ارائه شده است كه آزمودنی با گذاشتن علامت در جلوي گزينه مورد نظر پاسخ خود را معين می­ سازد. اين مقياس مشتمل بر چهار بعد يا مقياس فرعی اصطكاك، وابستگی، انضباط و رقابت است. این مقياس توسط قلی پور(1393) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  10صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 20گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی و خارجی: دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی و خارجی:  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0