<span itemprop="name">پرسشنامه جهت گیری‌ هدف میدگلی و همکاران</span>

پرسشنامه جهت گیری‌ هدف: اهداف پیشرفت یک چارچوب ذهنی شناختی- اجتماعی است که شخص را در تفسیر موقعیت‌ها، پردازش اطلاعات، رویارویی با تکلیف و مقابله با چالش‌ها راهنمایی می‌کند(کاپلان و فلوم،2010). اهداف پیشرفت به جهت گیری‌های هدفی فرد اشاره دارد و عبارت است از بازنمایی شناختی دانش‌آموز در مورد دلایل درگیرشدن در رفتارهای مرتبط با پیشرفت و هنجارهایی که برای قضاوت یا ارزیابی عملکرد به کار می‌برد(حجازی و نقش، 1387). هدف‌گرايي يا هدف‌پيشرفت از جمله روزآمدترين موضوعاتي است كه در حوزة انگيزه پيشرفت توجه نظريه‌پردازان و محققان را به خود معطوف كرده است. ایمز(١٩٩٢) در تشريح اين سازه بيان مي‌كند كه هدف‌گرايي بيان كننده‌ی الگوي منسجمي از باورها، اسناد و هيجانات فرد است كه مقاصد رفتاري او را تعيين مي‌كند و سبب مي‌شود تا نسبت به برخي موقعيت‌ها گرايش بيشتري داشته و در آن موقعيت‌ها به گونه‌اي خاص عمل‌كند.

به همين خاطر آرچر(١٩٩٤) معتقد است نحوة برداشت و واكنش فرد به دنياي پيرامون تحت تأثير هدف‌گرايي قرار دارد(هاشمی و لطیفیان، 1388). در رابطه با انگیزش فراگیران، جهت‌گیری هدف پیشرفت از جمله چهارچوبهای نظری جدید است که نقش آن به عنوان یک سازه کلیدی در مطالعه انگیزش مورد تأکید قرار گرفته است. پژوهش‌ها نشان می دهد که کیفیت انگیزش فراگیران در کلاس درس به تعریف موفقیت در آن موقعیت بستگی دارد. اهداف موفقیت به عنوان دلایل و مقاصدی که فرد برای گرایش یا درگیرشدن در تکالیف برای خود مشخص می‌کند، تعریف می‌شود(پنتریچ، 2003).

مشخصات

پرسشنامه جهت گیری‌ هدف: پرسشنامه جهت گیری‌ هدف توسط میدگلی و همکاران (1998) طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 18 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، این مقیاس از سه بعد جهت گيري هاي هدفي تبحري، جهت‌گيري‌هاي هدفي عملكردي-رويكردي، جهت‌گيري هاي هدفي عملكردي-اجتنابي  تشکیل شده است، این پرسشنامه توسط بدرلو(1393) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  9 صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 18گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی و خارجی: دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی و خارجی:  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0