<span itemprop="name">پرسشنامه بازارگرایی ورهیز و هارکر</span>

پرسشنامه بازارگرایی: ایجاد هوشمندی در بازار و پاسخگویی به این هوشمندی بازار. بازارگرایی در حقیقت نتیجه گرایش شرکت به مشتری، رقبا و هماهنگی بخش های آن می باشد، بازارمداري، عاملي است كه به شركت ها كمك مي كند ارزش بالاتري را در بلندمدت براي مشتريان خود ايجاد كنند. بازارمداري، اطلاعات مرتبط با نيازهاي حال و آينده مشتريان را جمع آوري مي كند، هماهنگي ميان بخشي را ايجاد مي نمايد و از طريق استراتژي هاي بازاريابي به مشتريان پاسخ مي دهد. بازارمداري باعث تمركز اقدامات افراد و واحدها و در نتيجه، عملكرد بالاتر سازمان مي شود. به علاوه، بازارمداري باعث كسب اطلاعات بازار از خارج از سازمان و انطباق تصميم گيري هاي سازمان با اطلاعات بازار مي شود.  در نتيجه، محصول نهايي سازمان، سازگاري بيشتري با احتياجات بازار خواهد داشت و عملكرد سازماني افزايش مي يابد (سالار و همکاران، 1391).

یکی از ویژگی های سازمان های پیشرو و رقابت پذیر، برخورداری از شایستگی‎های بازارگرایی و توجه و تاکید آن ها بر خواسته های بازار و مشتریان است و در مقابل ویژگی بارز سازمان‎های غیر رقابت پذیر، عدم توجه به شرایط بازارها و مشتریان می باشد (دیوانداری و همکاران، 1387). می توان گفت که سازمان های بازارگرا در حفظ و نگهداری مزیت رقابتی برتر، موفق ظاهر شدند. در این پژوهش بازارگرایی شامل تولید اطلاعات، انتشار اطلاعات، تفسیر به اشتراک گذاشته شده و پاسخ سازمان می باشد(وانگ و همکاران، 2012).

مشخصات

پرسشنامه بازارگرایی: پرسشنامه بازارگرایی توسط ورهیز و هارکر (2000) طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 6 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، این پرسشنامه توسط خداخواه(1394) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  8 صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 6گویه

تفکیک ابعاد: ندارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی : دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0