<span itemprop="name">پرسشنامه کمال گرایی هویت و فلت</span>

كمال گرايي: کمال گرایی در حكم خصيصه اي مثبت تلقي مي شودكه منجر به پيشرفت و موفقيت فرد مي شود. کمال گراها اهمیت زیادی به ارزیابی های دیگران می دهند، از تایید نشدن توسط دیگران نگران هستند و از انجام دادن کارهایی اجتناب می ورزند که به رنجش و در نتیجه تایید نشدن توسط دیگران می انجامد. کمال گرایان افرادی هستند که خواستار عملکردی با کیفیت بالاتر از آنچه که مستلزم موقعیت است،از خود یا دیگران می باشند(سیدعباسی، 1395). کمال گرایی خویشتن مدار : شامل باورها و تلاش برای کمال و اهمیت دادن به کامل بودن است و با ویژگی تنظیم استانداردهای بسیار بالا و داشتن انگیزه کمال گرایی برای خود شخص مشخص می شود( هویت و فلت، 1991 ). کمال گرایی جامعه مدار : شامل باورهایی در این زمینه است که دیگران استانداردهای بالایی برای شخص وضع می کنند و مورد پذیرش واقع شدن از سوی دیگران مشروط به برآوردن و رسیدن به این استانداردهاست(هویت و فلت 1991).کمال گرایی دیگر مدار : که شامل کوشش فرد برای دستیابی به خویشتن کامل وبا  معیارهای بالای غیر واقعی می باشد(هویت و فلت 1991).

مشخصات

پرسشنامه کمال گرایی: پرسشنامه کمال گرایی توسط هویت و فلت (1991) طراحی و اعتباریابی شده است. این پرسشنامه شامل سه بعد (کمال گرایی خویشتن مدار، کمال گرایی دیگر مدار، کمال گرایی جامعه مدار) است. پرسشنامه مذکور در برگیرنده 30 گویه است و به گونه تفکیکی و با استفاده از مقیاس پنج درجه ای لیکرت کمال گرایی را مورد سنجش قرار می دهد. این پرسشنامه در پژوهش سیدعباسی(1395) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  7صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 30گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی و خارجی: دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی و خارجی:  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0