<span itemprop="name">پرسشنامه چابکی سازمانی بر اساس مدل شریفی و یانگ</span>

چابکی سازمانی: به معنای  توانایی پاسخگویی و واکنش سریع و موفقیت آمیز به تغییرات محیطی است، واژه چابک بیانگر سرعت و قدرت پاسخگویی هنگام مواجهه با رویدادهای داخلی و خارجی سازمان است.چابکی سازمانی برای درک و پیش بینی تغییرات محیط کسب و کار طراحی شده به ساختاربندی خود می پردازد. از عوامل اساسی که باعث ایجاد و ارتقای چابکی سازمان است می توان آگاهی، انعطاف پذیری و بهره وری را نام برد(قنبری و همکاران، 1393). با توجه به نتایج تحقیقات محققان از جمله شریفی و یانگ2000 چهار قابلیت اساسی را می توان برای چابکی سازمانی در نظر گرفت که عبارت است از:

پاسخگویی: به معنای توانایی شناسایی تغییراتو واکنش سریع و بهره گیری از آن.شایستگی: مجموعه گسترده از توانایی هاست که بهره وری فعالیت ها را در جهت اهداف و مقاصد سازمان فراهم می کند(شهنای و رجب زاده، 1384). انعطاف پذیری: عبارت است از توانایی تولید و ارئه محصولات متنوع و دستیابی به اهداف مختلف با منابع و تجهیزات یکسان و شامل انواعی از انعطاف پذیری در حجم و تنوع محصول در شکل و مدل محصول در سازمان و موضوعات سازمانی و همچنین در منابع انسانی و بازار می باشد.سریع بودن: عبارت است از توانایی انجام دادن عملیات در کوتاهترین زمان و تنها سرعت در ارائه خدمات و محصولت ملاک نیست. بلکه منظور سرعت در انطباق پذیری سازمان در مواجه با تغییرات ناشی از ادراک است(رجب زاده قطری و همکاران، ١٣٩١).

مشخصات

پرسشنامه استاندارد چابکی سازمانی: این پرسشنامه توسط شریفی و یانگ(2000) طراخی و تدوین شده است. این پرشسنامه از چهار بعد سرعت، شایستگی، انعطاف پذیری و پاسخگویی  ایجاد تشکیل شده است، پرسشنامه مذکور  شامل 28 سوال بسته- پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت مي‌باشد. پرسشنامه در پژوهش قنبری و همکاران(1393) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  8 صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 28گویه

تفکیک ابعاد: دارد

شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی و خارجی: دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی و خارجی:  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0