<span itemprop="name">پرسشنامه نگرش های زیست محیطی دانلپ</span>

نگرش های زیست محیطی: نگرش­ها را می­توان گونه­ای از سیستم­های پیچیده و منظم عقیدتی دانست که انسان­ها را به طور ذاتی آماده انجام واکنش­های رفتاری خاص می­نماید و تمامی ابعاد رفتار بشر را تحت تاثیر قرار می­دهد. براین اساس نگرش آن­چنان که در ذهن تداعی پیدا می­کند، امری ساده نیست، بلکه امری پیچیده و بر رفتارها تاثیر می­گذارد(اماقلی، 1390). در روان­شناسی نگرش «مجموعه پایدار از احساسات، باورها و آمادگی­های رفتاری افراد تعریف شده است» . محسنی و صالحی معتقدند «تعاریفی که از نگرش ارائه شده است مبتنی بر این اصل است که نگرش را واقعیتی، آموختنی و بالنسبه بادوام در نظر بگیرند که به عنوان یک گرایش از سوی فرد اظهار می­شود و بر آن اساس شخص به گونه­ای مثبت یا منفی (موافق یا مخالف) درباره پدیدها داوری می­کند». بر این اساس، نگرش زیست محیطی مجموعه­ای از احساسات، تمایلات، عقاید و قضاوت­های یک فرد نسبت به یک پدیده یا رخداد زیست محیطی در زندگی است. این نگرش می­تواند در جهت حفاظت از محیط زیست وحشی، گیاهان و جانوران بومی، حفظ منابع طبیعی و یا در جهت تخریب محیط زیست باشد(دانلپ، 1390).

مشخصات

پرسشنامه نگرش های زیست محیطی: پرسشنامه نگرش های زیست محیطی دانلپ(2000) طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 73 گویه بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می برد. این پرسشنامه در پژوهش امامقلی(1390) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  10صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 73گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی و خارجی: دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی و خارجی:  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0