<span itemprop="name">پرسشنامه مدیریت دانش شخصی محی الدین وآزیروانی</span>

مدیریت دانش شخصی: مدیریت دانش شخصی یک چارچوب ذهنی برای سازماندهی و تلفیق اطلاعاتی است که ما، به عنوان افراد، احساس می­کنیم مهم هستند، تا جایی که بخشی از پایه دانش شخصی ما شوند. این چارچوب، استراتژی است برای تغییر شکل آن­چه می­تواند قسمت­های تصادفی اطلاعات باشد به چیزی که می­تواند به طور سازمان یافته به ­کار گرفته شود و دانش شخصی ما را گسترش دهد(بارنس و جانیکی، 2006).

شکل ­گیری دانش (خلق): این مؤلفه به توانایی اشخاص در بسط ایده­ ها، خلق واقعیت­ ها و معناهای جدید و راه­ حل­های نوین و مفید اشاره می­ کند. شکل­ گیری دانش، فرایندی بی­پایان است که شامل خلق اندیشه­ های جدید، شناخت الگوهای تازه و ترکیب قواعد جدا از یکدیگر است.

سازماندهی دانش: سازماندهی دانش، فرایند محافظت، دسترسی به موقع، استفاده مجدد و به هنگام ­سازی مداوم دانش در سازمان می­باشد(خرقانی، 1385).

تبادل و انتشار دانش : تبادل دانش، اشاره به شیوه توزیع و گسترش کانال­های دانش در بین اعضای سازمان چون پست الکترونیکی، شبکه داخلی، بولتن و غیره دارد(حسن­ زاده،1386).

کاربرد دانش: کاربرد دانش به بکارگیری دانش،در محل مناسب خود اشاره دارد. کاربرد دانش به این مفهوم است که اندیشه ­ها و دانش به ­دست آمده بدون جهت­ گیری در مورد این­که چه کسی آن­ها را مطرح کرده است(کاومن، 2004).

مشخصات

پرسشنامه مدیریت دانش شخصی توسط محی­الدین وآزیروانی (2007) طراحی و تدوین شده است. پرسشنامه شامل 31 گویه بسته پاسخ می باشد که بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت مدیریت دانش شخصی را می سنجد. این پرسشنامه شامل شش بعد(اکتساب، تجزیه و تحلیل، تولید دانش شخصی، ذخیره دانش، تبادل و انتشار دانش، کاربرد)می باشد.

تعداد صفحات:  8 صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 31 گویه

تفکیک ابعاد: دارد

شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی و خارجی: دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی و خارجی:  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0