<span itemprop="name">پرسشنامه فرهنگ سازمانی گوفی و جونز</span>

فرهنگ سازمانی: الگویی از مفروضات مشترک است که گروه  آن را فرا می گیرد، به طوری که مشکلات انطباق پذیری خارجی و هماهنگی داخلی گروه را حل می کند و به سبب عملکرد و تاثیر مثبتش معتبر دانسته می شود و از این جهت فرهنگ سازمانی به مثابه روش صحیح ادراک، تفکر و احساس در خصوص آن مشکلات گروه، به اعضای جدید آموزش داده می شود(عسگریان، 1388). این سازه شامل دو بعد اجتماعی بودن و انسجام می باشد، این دو بعد طیف وسیعی از رفتار انسان را به تصرف خود در می­آورند به همین خاطر سبب به وجود آمدن چهار نوع فرهنگ سازمانی متفاوت شده ­اند(نعمتی، 1393).

ساختار شبکه ای فرهنگ سازمانی چهار نوع سازمان را نشان می دهد: سازمان­های شبکه­ ای: این سازمان دارای سطوح بالای اجتماعی بودن می­باشد که عملکرد مدیران بر اساس همکاری شکل می­گیرد و روابط افراد صمیمی و دوستی­ها بسیار نزدیک است. سازمان­های مالی یا ملاحظه­ گر: تمام روابط در این سازمان­ها بر اساس موضوعات کاری متمرکز است. سازمان­های جدا شده: افراد این سازمان­ها به ندرت خارج از سازمان با یکدیگر روابط کاری دارند. این سازمان نسبت به کسانی که در سازمان سخت کار می­کنند منصفانه عمل می کنند و درباره آنها استانداردها را رعایت می­کنند.سازمان­های گروهی یا جمعی: این گونه سازمان­ها دارای رشد سریع و زیاد هستند. کارکنان این سازمان دوستی­های خیلی نزدیکی با یکدیگر دارند و ساعت­ها دوستانه با یکدیگر کار می­کنند(گوفی و جونز، 1996). 

مشخصات

پرسشنامه فرهنگ سازمانی: پرسشنامه توسط گوفی و جونز (1996) ساخته و از دو قسمت و 14 سوال تهیه شده است که هر بخش دارای 7 سوال می باشد. قسمت اول میزان اجتماعی بودن و قسمت دوم میزان انسجام را می سنجد.

تعداد صفحات:  9 صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 14 گویه

تفکیک ابعاد: دارد

شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی و خارجی: دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی و خارجی:  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

 

 

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0