<span itemprop="name">پرسشنامه عوامل موثر بر بالا رفتن سن ازدواج نصیری و همکاران</span>
تاریخ انتشار:
31 اکتبر 2018
آخرین بروز رسانی:
4 فوریه 2019

سن ازدواج: سني است كه افراد در آن سن به زندگي زناشويي وارد مي شوند.سن ازدواج يكي از شاخصه‌هاي مهم براي ارزيابي ميزان سلامت و بهداشت جسمي و رواني افراد يك جامعه محسوب مي‌شود. در كشور ما كه هنجارهاي ديني نزد عموم مردم از مطلوبيت خاصي برخوردار است و جوانان بخش غالب جمعيتي را تشكيل مي‌دهند، اين ارزيابي در حوزه اخلاق اجتماعي و روحيه جمعي نيز مطرح مي‌شود و دامنه تاثير سن ازدواج را به حوزه‌هاي رفتاري و فرهنگي هويتي نسل جوان مي‌كشاند. ازدواج: رسم و نهاد اجتماعی است و به پیوند جسمانی و اشتراک در زندگی میان مرد و زن اطلاق می شود که به موافقت قانون ، عرف یا دین حاصل می گردد. تاخیر در سن ازدواج: عبارت از میزان عقب افتادن سن مطلوب ازدواج جوانان در جامعه(نصیری و همکاران، 1396).

مشخصات

پرسشنامه عوامل موثر بالارفتن سن ازدواج: این پرسشنامه در پژوهش نصیری، بهشتی راد و سلطانزاده(1396) بر اساس یک مطالعه اکتشافی طراحی و اعتباریابی شد. پرسشنامه شامل 63 سوال بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه لیکرت می باشد و ابعاد فردی، اجتماعی، خانوادگی، فرهنگی و اقتصادی را مورد سنجش قرار می هد، در پژوهش مذکور برای روایی پرسشنامه از نظر متخصصان و تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی بهره گرفته شد و برای پایایی پرسشنامه بر اساس یک مطالعه مقدماتی از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شده است که نتایج اعتباریابی پرسشنامه نشان داد که ابزار طراحی شده دارای اعتبار قابل قبولی است.

تعداد صفحات:  13صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 63گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی : دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0