<span itemprop="name">پرسشنامه عملکرد یادگیری یانگ و همکاران</span>

عملکرد یادگیری :  عبارتست از اثربخشی فرد یادگیرنده در جذب، حفظ، پردازش و پرورش بهینه مطالب آموخته شده بطوریکه در نگرشها، رفتارها و شیوه زندگی فرد اثر محسوسی می گذارد (یانگ و همکاران، 2003). یادگیری اصل زیر بنای همه ی پیشرفتهای انسان در دنیای کنونی است؛ توجه اساتید و دست اندر کاران به­ عوامل مؤثر بر یادگیری فراگیران موجب توسعه و پیشرفت آموزش وارتقای یادگیری خواهد شد(مهدی پور، 1393). براساس مطالعات انجام شده ارتباط  مثبتی بین عملکرد یادگیری مورد استفاده دانشجویان و موفقیت تحصیلی آنان وجود دارد (گردن،2009). مسئله عملکرد یادگیری در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی مدتهاست دغدغه بسیاری از صاحبنظران و پژوهشگران این حوزه می باشد و اینکه چه عواملی می تواند بر عملکرد یادگیری تاثیر بگذارد. عملکرد یادگیری، ابعاد نتایج یادگیری مانند ارزیابی دانش شخصی، درک، مهارت و تمایل به یادگیری بیشتر را مورد بررسی قرار می دهد(یانگ و همکاران،2003).

مشخصات

پرسشنامه عملکرد یادگیری: پرسشنامه عملکرد یادگیری یانگ، کلمز و مورفی (2003) این پرسشنامه شامل پنج آیتم می باشد که ابعاد مختلف عملکرد یادگیری را پوشش می دهد. پاسخ دهندگان میزان موافقت خود را با هر یک از ابعاد بر مبنای یک طیف 5 درجه ای از خیلی کم تا خیلی زیاد به ترتیب با نمره 1 تا 5 مشخص می نمایند. این پرسشنامه در مطالعه یانگ و همکاران(2003) با عنوان افزایش پیامدهای یادگیری که در یکی از دانشگاه ها در خاورمیانه انجام شده است، مورد استفاده قرار گرفت. این پرسشنامه در پژوهش مهدی پور(1393) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  8 صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 5گویه

تفکیک ابعاد: ندارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی و خارجی: دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی و خارجی:  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0