<span itemprop="name">پرسشنامه رفتار های مثبت سازمانی لوتاز و همکاران</span>

رفتارهای مثبت سازمانی: رفتار سازمانی مثبت حوزه ای جدیدی در رفتار سازمانی است(پیترسون، 2006: 4). که زمینه مساعد جهت پیوند روان شناسی مثبت و رفتار سازمانی را فراهم آورده است(لینلی و همکاران، 2010). رفتارهای سازمانی مثبت چنین تعریف می شود؛ مطالعه توانمندی های مثبت روانشناختی و نقاط قوت منابع انسانی که قابل توسعه و اندازه گیری باشند و بتوان برای بهبود عملکرد کارکنان آنها را به صورت اثر بخش مدیریت کرد (منفرد و خوراکیان، 1393). لوتاز (2002) این مفهوم را  با هدف افزایش آگاهی از جنبه های مثبت رفتارهای انسان با تکیه بر مبانی روانشناسی مثبت در تقابل با جنبه های منفی رفتار فرد معرفی کرد(هلد، 2004).

خودکارآمدی: خودکارآمدی باورهایی است که با نظریه یادگیری اجتماعی برای اولین بار پدیدار شد. در رویکرد شناختی -اجتماعی باندورا (1987) خود متشکل از مجموعه ای از فرایندهای شناختی و سازه های رفتاری می باشد که به قضاوت فرد درباره مهارت ها و توانمندی های خود برای انجام کار های مختلف می انجامد.

امید: امیدواری حالت انگیزشی مثبتی که از احساس موفقیت آمیز که از عاملیت(انرژی معطوف به هدف) و برنامه ریزی معطوف به هدف ناشی شده است. بر این اساس امیدواری از دو بعد تشکیل شده است؛ عاملیت و برنامه ریزی برای دستیابی به هدف.

خوش بینی: خوش بینی به عنوان تمایل یا انتظار همشیگی به دریافت و دستیابی به نتیجه مثبت تعریف می شود. زاویه تفکر مثبت از مثبت اندیشی و خوش بینی، بیانگر آن است که خوش بینی مستلزم تکرار عبارت هایی از تقویت کننده با خود است.

انعطاف پذیری:  انعطاف پذیری به عنوان ظرفیت های روان شناختی تعریف شده است که به وسیله آن افراد می توانند به طور موفقیت آمیزی برای مقابله با تغییر، بحران و ریسک و مشکلات از آن استفاده کنند(اردلان و سلطانزاده، 1395).

مشخصات

پرسشنامه رفتارهای مثبت سازمانی:  این پرسشنامه توسط لوتاز و همکاران (2007) طراحی و تدوین شده است. پرسشنامه مذکور شامل 24 سوال که از  چهار مولفه (خودکارآمدي، اميدواري، خوش‌بيني و انعطاف پذيريي) تشکیل شده است. پرسشنامه در پژوهش اردلان و سلطانزاده(1395) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  8 صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 24گویه

تفکیک ابعاد: دارد

شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی و خارجی: دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی و خارجی:  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0