<span itemprop="name">پرسشنامه تکانشگری ( رفتارهای مخاطره جویانه) بارت و همکاران</span>

تکانشگری ( رفتارهای مخاطره جویانه):  در يكي از رايج ترين تعاريف، تكانشگري به صورت آمادگي قبلي براي واكنش هاي سريع و بدون برنامه به محرك هاي دروني يا بيروني بدون در نظر گرفتن نتايج و پیامد های منفي آن واكنش ها براي خود فرد يا ديگران، تعريف مي شود (خلیلی، 1393). رفتارهاي تكانشي كه در بسیاری از رويكردها، رفتار مخاطره آميز نيز خوانده مي شوند عملكردهايي هستند كه اگر چه تا اندازه اي با آسيب يا زيان هاي احتمالي همراهند، اما امكان دستيابي به پاداش را نيز به نحوی از انحا فراهم مي كنند. رفتار تكانشي به وسيله تعاريفی، داراي وجه اشتراك و گاهي هم متناقض تشريح شده اند. بعضي از اين تعاريف شامل: “رفتار بدون تفكر كافي”، “عمل به غريزه بدون مهار ايگو” و “عمل سريع، ذهن بدون دور انديشي و قضاوت هشيار” مي باشند (عدالتي و همکاران، 1386). از اين رو رفتار تکانشگرانه داراي سه ويژگي اساسی: رفتار شتاب زده، رفتار برنامه ريزي نشده و رفتار بدون فكر و مستعد اشتباه است (سوان و هالندر، 2007) و مي تواند نقطه عطف بسياري از اختلالات و آسيب هاي اجتماعي مثل خشونت، قمار بازي هاي بيمار گونه، سوء مصرف مواد، اختلال شخصيت مرزي و ضد اجتماعي باشد ( اختیاری و همکاران، 1387).

مشخصات

تکانشگری ( رفتارهای مخاطره جویانه): پرسشنامه پروفسور ارنست بارت ساخته شده است (بارت و همکاران 2004). مقیاس تکانشگری بارت همبستگی بسیار خوبی با پرسشنامه تکانشگری آیزنک دارد و ساختار پرسش های گرداوری شده از هر دو پرسشنامه، نشان دهنده ابعادی از تصمیم گیری شتاب زده و فقدان دور اندیشی است. این پرسشنامه دارای 30 پرسش می باشد که شامل تکانشگری شناختی، تکانشگری حرکتی و عدم برنامه ریزی می باشد. پرسشنامه در پژوهش خلیلی(1393) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  10صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 30گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی و خارجی: دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی و خارجی:  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0