<span itemprop="name">پرسشنامه راهبردهای مقابله با استرس اندلر و پارکر</span>

راهبردهای مقابله با استرس: مقابله با استرس عبارت از تلاش هايي است كه به منظور كنترل موقعيت ها و شرايطي كه بطور بالقوه فشاز زا يا زيانبار ارزيابي مي شوند، صورت مي گيرد، هنگامي كه فرد با موقعيتهاي استرس زاي زندگي روبرو مي شود اين پرسش را مطرح مي كند كه ” آيا من در موقعيت خطر قرار دارم ” چنين حالتي را ارزيابي اوليه گويند . ارزيابي ثانويه هنگامي است كه فرد متوجه خطر يا استرس شده است و اين پرسش را عنوان مي دارد كه ” چه كار مي توانم انجام دهم “. شايد بهترين طريق مقابله با فشار عصبي يا استرس آن باشد كه عامل ایجاد استرس را ازميان برداريم و استرس را رفع كنيم، اما در اغلب موارد اين امر ممكن نيست و بايد به گونه اي با استرس سازگاري كرد و تحمل آن را بر خود هموار ساخت واز شدت آن كاست. با توجه به هدفي كه براي مقابله برشمرده اند، راهبردهای مقابله با استرس فرآيندي بسيار گسترده تر از حفظ فرد از خطر دانسته اند. بطوري كه مي توان مقابله را تمام پاسخ هايي دانست كه در برخورد با مشكلي بروز  مي كنند، و ناراحتي رواني را مي كاهند(ابراهیمی، 1390).

مشخصات

پرسشنامه راهبردهای مقابله با استرس: این پرسش نامه به منظور ارزیابی انواع روش های مقابله ای در موقعیت های تنیدگی زا  توسط اندلر و پارکر (1990) ساخته شد. این آزمون شامل 48 ماده است که بر مبنای طیف لیکرت به هر عبارت یک تا پنج نمره داده می شود و سه راهبرد مقابله ای مسئله محور، هیجان محور و راهبرد مقابله ای اجتنابی را اندازه می گیرد. این پرسشنامه توسط ابراهیمی(1390) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  11صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 48گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی و خارجی: دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی و خارجی:  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0