<span itemprop="name">پرسشنامه ارزش ادراک شده مشتری زینودین و همکاران</span>

ارزش ادراک شده مشتری : اگرچه ارزش ادراک شده مشتری بطور مرسوم یک رابطه جانشینی میان قیمت و کیفیت است؛ اما در واقع یک ساختار خیلی مبهم تر و انتزاعی­ تر است که در آن، متغیرهایی چون قیمت، کیفیت و منافع را می­توان تأثیرگذار بر درک ارزش دانست. ارزش ادراک شده بدین گونه تعریف می­گردد: ارزیابی کلی مشتری از سودمند بودن یک محصول بر اساس ادراک آن­چه دریافت می­شود و آنچه داده می­شود. همچنین در یک محیط بازاریابی، ارزش فقط محدود به جنبه­ های عملکردی کیفیت و قیمت نمی­شود بلکه ممکن است شامل اجزای ارزش اجتماعی، احساسی و شناختی نیز باشد. بنابراین ارزش ادراک شده توسط مشتری شامل سه جزء ارزش کارکردی، ارزش عاطفی و ارزش ادراک شده از فداکاری می باشد .

ارزش کارکردی: ارزش کارکردی به طور غیر ذاتی و از خارج تحریک می­ گردد و برای منفعت به خود و نه دیگران جستجو می­ گردد. این ارزش بر عملکرد و کارکردی بودن تأکید دارد که می­تواند شامل منفعت اقتصادی در محیطی تجاری بوده یا منفعتی باشد که از طریق مصرف یک محصول/ خدمت بدست می­آید. ارزش عاطفی: بازتاب احساسات و عواطف ایجاد شده توسط محصول یا خدمات می­باشد؛ و دارای دو بعد احساسات داخلی(احساسات فرد) و تأیید اجتماعی (تأیید فرد توسط جامعه و دیگران) می­ باشد. ارزش احساسی بصورت فی نفسه و ذاتی تحریک می­شود و به انواع حالات عاطفی مثبت یا منفی نسبت داده می­شود. اهدافی که از طریق ارزش احساسی حاصل می­گردند اهدافی هستند که از احساسات، یا حالات عاطفی بدست آمده از مصرف محصول/ سرویس، مشتق می­گردند. ارزش احساسی در بازاریابی اجتماعی مهم است، مخصوصا در سلامت شخصی زیرا می­تواند به ارتقای حالات عاطفی مثبت یا کاهش حالات عاطفی منفی اتلاق گردد ارزش ادراک شده از فداکاری: درک هزینه تجربه شده توسط مشتری که شامل دو بعد اقتصادی و غیر اقتصادی می­­باشد(زینودین و همکاران، 2012).

مشخصات

پرسشنامه ارزش ادراک شده مشتری: پرسشنامه ارزش ادراک شده مشتری توسط زینودین و همکاران (2012) طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 13 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، پرسشنامه سه بعد ارزش کارکردی، ارزش عاطفی و ارزش ادراک شده از فداکاری را مورد سنجش قرار می دهد، این پرسشنامه توسط راتق(1393) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  9صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 13گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی : دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0