<span itemprop="name">پرسشنامه ادراکات از حمایت استقلال طلبانه والدین گرونلیک و همکاران</span>

حمایت استقلال طلبانه والدین:حمایت استقلال طلبانه والدین به درجه ای از ادراکات از استقلال از طرف والدین مربوط می باشد که والدین از خودمختاری فرزندان حمایت و به عنوان یک عملکرد بهینه مطرح می باشد ( گرونلیک، دسی و ریان، 1997). فرآيندهاي مؤثر در رشد شخصيت انسان، از نياز او به انسان هاي ديگر ريشه مي گيرد. اين نياز در خردسالي با وجود فرشته مهرباني چون مادر سرچشمه گرفته و در سال هاي بعد، با وجود همسر، فرزندان، دوستان، آشنايان و ساير افراد در شبكه اجتماعي سيراب مي شود. سيراب شدن اين نياز است كه بهزيستي انسان را در تمام سنين تأمين مي كند(سدیدی، 1392).

این مطلب که اساساً بهزیستی انسان در مرحله اول تحت تأثیر خانواده و محیط اولیه انسان یعنی همان محیط خانواده (پدر و مادر) است که این ویژگی با افزایش سن تحت تأثیر سایر محیط­های دیگر قرار می­گیرد، اما در هر سنی نیز تحت تأثیر محیط اولیه قرار خواهد گرفت (گرونلیک، دسی و ریان، 1997). این محیط می تواند با حمایت از استقلال فرزندان موجبات بهزیستی آنان را فراهم آورد (ریان و دسی، 2001)، که در مراحل بعدی زندگی سایر افراد و محیط های دیگر از جمله جمع همسالان، معلم و مربی نیز می تواند بر استقلال و در نتیجه بهزیستی افراد تأثیرگذار باشد(سدیدی، 1392).

مشخصات

پرسشنامه ادراکات حمایت استقلال طلبانه والدین: پرسشنامه ادراکات حمایت استقلال طلبانه والدین برای دانشجویان دانشگاه توسط گرونلیک و همکاران(1997) طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 18 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف هفت درجه ای لیکرت می باشد، پرسشنامه دو بعد حمایت استقلالی توسط مادر و حمایت استقلالی توسط پدر (حمایت استقلال طلبانه به عنوان ارتقاء استقلال) به تعداد 9 سؤال برای هر بعد شامل می شود. این پرسشنامه توسط سدیدی(1392) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  10صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 18گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی: دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0