<span itemprop="name">پرسشنامه رایگان اختلال خواب پیترزبرگ</span>

اختلال خواب: يك اصطلاح كلي براي طيف مختلفي از مشكلات خواب كه يا در خلال خواب و يا قبل از خواب اتفاق مي‌افتند از قبيل : بيخو ابي، وقفه تنفسي در خواب، نشانگان اكبوم، فزون خوابي، حمله خواب، كابوس يا بختك، اختلال وحشت زدگي در خواب، خواب گردي، خوابگويي و جز آن. خواب یکی از نیازهای اصلی و ضروری انسان است که فواید روحی و جسمی بسیاری دارد، ازجمله تقویت حافظه، کاهش استرس، افزایش تمرکز، ثابت نگه داشتن وزن و… . بعضی از مردم به‌محض آنکه سرشان را روی بالش می‌گذارند، خواب‌شان می‌برد، اما به‌خواب رفتن بقیه چندین ساعت طول می‌کشد یا در طول شب چندبار از خواب بیدار می‌شوند. نداشتن خواب کافی یا باکیفیت، می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیری روی بدن داشته باشد(برقی ایرانی، 1392).

مشخصات

پرسشنامه اختلال خواب: پرسشنامه اختلال خواب پیترز بورگ در سال 1980توسط بایسه وهمکاران در انستیتو روانشناسی دانشگاه پیتس بورگ غربی طراحی نهایی شد مورد استفاده قرار گرفت این پرسشنامه اختلال خواب در طول یک ماه گذشته را مورد بررسی قرار می‌دهد و از 9 سوال اصلی تشکیل شده است که سوالات 4-1 به صورت باز ، کوتاه وتک جوابی است. سوال 5 (با 10 سوال فرعی ) و سوالات 8-6 به صورت چهار جوابی است و به صورت یکی از حالتهای هرگز، کمتر از یک بار در هفته، یک یا دو بار در هفته، سه بار یا بیشتر در هفته می‌باشد. سوال 9 نیز به صورت پاسخگویی به گزینه‌های خیلی خوب، نسبتا خوب، نسبتا بدو خیلی بد تنظیم گشته است. در کل این پرسشنامه از هفت حیطه تشکیل شده است. این پرسشنامه توسط برقی ایرانی(1392) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  8 صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 9گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی : دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0