<span itemprop="name">مفهوم و مبانی نظری چند رسانه ای آموزشی</span>
تاریخ انتشار:
27 ژانویه 2021
دسته بندی:

چند­رسانه­ا: عبارتند از هر ترکیبی از متن، هنر، صدا، انیمیشن، و ویدیو که به شما توسط کامپیوتر و یا دیگر وسایل الکترونیکی یا وسایل  دیجیتالی دستکاری شده انتقال می­یابد. این تاثیرات با ارزشی است که ارائه شده است. هنگامی که شما توامان  برنامه­ای را با مالتی مدیا(عکس­های تاثیر­گذار و انیمیشن،و با احاطه صدا، کلیپ­های ویدئویی جذاب، و اطلاعات خام متنی) می­سازید، می­توانید اصل فکر و عمل مردم را الکترونیکی کنید(وایوقان2011).”واژه چند­رسانه به گرد­آوری انواع مختلفی از تکنولوژی­های دیداری و شنیداری با هدف ارتباط بر­می­گردد. انواع مختلف چند­رسانه­ای شامل متن، صوت، گرافیک، انیمیشن و انواع شبیه­سازی­ها می­باشد “(عوض زاده،1385).هرترکیبی از متن، گرافیک، صدا، انیمیشن و تصاویر ویدئویی که از طریق کامپیوتر یا سایر تجهیزات الکترونیکی در اختیار کاربر قرار می­گیرد، چند­رسانه­ای امیده می­شود (کی نژاد، 1378، ص2).واژه چند­رسانه­ای به استفاده از چندین رسانه شامل متن، گرافیک، صدا، تصاویر ثابت ویدئویی بر­می­گردد(هاینیک،مولندا و راسل ،به نقل از عوض زاده).

چند­رسانه­ای تلفیقی از دو یا چند شکل رسانه­ای است که برنامه آموزشی را عرضه می­کند (عطاران، 1381، ص. 28)استفاده از رسانه­های مختلف مانند صدا، ویدئو، انیمیشن، متن و غیره در کنار یکدیگر برای انتقال بهتر پیام را چند­رسانه­ای گویند که در مقابل برنامه­های صرفا متنی به کار می­رود. در چنین برنامه­هایی تا حد امکان از متن کمتر استفاده شده و بار اصلی انتقال پیام بر عهده سایر رسانه­های صوتی یا تصویری قرار دارد. چند رسانه­ای­ها را می­توان  بر اساس میزان تعامل آنها به خطی و غیر خطی تقسیم بندی نمود (ولایتی و موسی رمضانی، 1391،ص 63).مایر (2007) در کتاب یادگیری چند­رسانه­ای خود، ابتدا چند­رسانه­ای را اینگونه تعریف می­کند:من چند­رسانه­ای را به مثابه ارائه مطالب با استفاده از کلمات و تصاویر معرفی می­کنم، منظور از کلمات، ارائه مطالب به شکل کلامی و لفظی نظیر متون چاپ شده و متون گفتاری (مانند صدای گوینده در یک برنامه آموزشی چند­رسانه ای) می­باشد و منظور از تصاویر ارائه مطالب به شکل تصویری نظیر گرافیک­های آماری شامل اشکال مختلف ،نمودارها عکس­ها و نقشه­ها و یا  استفاده از گرافیک پویا شامل انیمیشن و ویدئو می­باشد(ترجمه موسوی،1384).

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 62 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0