<span itemprop="name">مفهوم و مبانی نظری زنجیره تامین</span>
تاریخ انتشار:
10 ژانویه 2021
دسته بندی:

با آغاز قرن بیست و یکم چهره جهان تقریباً در همه ابعاد، بویژه از بعد رقابت بازار، ابداعات تکنولوژیکی و تقاضای مشتری تغییر کرده است. بازارهای تولید انبوه هنگامیکه تقاضا و انتظارات مشتریان رو به افزایش و بالا رفتن است، تنها بصورت یک اثر بکار خود ادامه می­دهند(براون و همکاران، 1381). پیشرفت­ها باعث ایجاد بازنگری کلی در مورد مقدمات تجارت و دید استراتژیک شده است(رامش و دیویدسن، 2007). شرکت­ها دریافته­اند که چابکی برای حفظ بقا و رقابت­پذیری­شان اصلی اساسی است؛ همچنین هیچ شرکتی کلیه منابع مورد نیاز برای مواجه با هر فرصتی را ندارد، لذا برای رسیدن به عرصه رقابت در بازار جهانی شرکت­ها باید برای به­جریان انداختن عملیات­های­شان با تأمین­ کنندگان و مشتریان در یک ردیف قرارگیرند و برای رسیدن به سطحی از چابکی که ماورای دسترس شرکت­های منفرد است، بخوبی با یکدیگر کار کنند، این یکپارچه سازی “زنجیره عرضه چابک” نامیده می­شود(جولی و هازرخنی، 2006).

در زنجیره عرضه چابک، شرکت­ها یعنی تأمین­کنندگان، طراحان، تولیدکنندگان، سرویس­های توزیع و … از لحاظ قانونی و حقوقی جدا هستند اما از لحاظ عملیاتی به یکدیگر وابسته­ اند؛ همچنین در زنجیره عرضه چابک، شرکت­ها از طریق جریان پیش­رونده­ای از مواد و جریان پس رونده­ای از اطلاعات با یکدیگر پیوند یافته­اند. زنجیره تأمین چابک روی ارتقاء انطباق و انعطاف­پذیری متمرکز است و توانایی پاسخ­گویی و واکنش سریع و مؤثر به بازارهای در حال تغییر را دارد. زنجیره تأمین چابک بعنوان الگوی عرضه قرن بیست و یکم مورد حمایت قرار گرفته شده است، و به­عنوان یک استراتژی برد برای شرکت­هایی که آرزو دارند که رهبران ملی و بین­المللی باشند، قلمداد می­شود(ریچارد، 1996).

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 40صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0