<span itemprop="name">معرفی مفهوم فناوری اطلاعات</span>

معرفی مفهوم فناوری اطلاعات: با این که مدت زمان زیادي از ظهور پدیده فنآوري اطلاعات و ارتباطات نمی گذرد، با این حال تغییرات فراوانی در نحوه زندگی بشر، منجمله نظام هاي آموزش و مراکز یادگیري به وجود آورده است. بدین ترتیب شکل یادگیري و آموزش از حالت فیزیکی که وابسته به زمان و مکان است، خارج شده و به صورت مجازي درآمده است که نمیتوان براي آن حد و مرزي قایل شد(شفیع پور مطلق، 1387). در واقع فنآوري اطلاعات و ارتباطات به عنوان ابزاري قدرتمند در پاسخ به چالشهاي آموزشی مورد استفاده قرار گرفته و با فراهم کردن امکان دس ت یابی به پایگاه هاي اطلاعاتی در هر زمان و مکانی، افقهاي تازهاي را در دنیاي آموزشی ایجاد کرده است(قورچیان و جعفري، 1384).

فنآوري اطلاعات قبل از اينکه يک سيستم سخت‌افزاري و مجموعه‌اي از الگوها باشد يک نظام فکري و فرهنگي است و مي‌توان آن را فرهنگ توليد اطلاعات ناميد(قاسمی، 1381). بدون ايجاد فرهنگ توليد اطلاعات، نظام فناوری اطلاعات  نمي تواند دوام داشته باشد. بنابراين، آنچه درIT مهم است تفکر اطلاعات گرا است. فنآوري اطلاعات از اتصال و ترکيب مجموعه‌اي از فکرهاي مفيد توليد شده شکل مي‌گيرد و کامپيوتر و سوپرکامپيوترها و سيم و کابل و ابزارهايي از اين قبيل نيست. در فنآوري اطلاعات، فکر انسانهاي خردمند است که توليد اطلاعات مي‌کند(مومنی، 1380).. به‌طور کلي در مفهوم فنآوري اطلاعات مولفه‌هاي زير وجود دارد. فرهنگ توليد اطلاعات؛ اطلاعات گرايي؛ جمع‌آوري اطلاعات؛ خلاصه سازي اطلاعات؛ تحليل‌گري؛ حساسيت اطلاعاتي؛ پردازش‌گري؛ تفکر شبکه‌اي؛ بهينه‌سازي؛ يکپارچه‌سازي؛ پژوهش‌نگري؛ روش‌سازي؛ ذخيره‌سازي؛ انتقال اطلاعات(میشرا، 2005).

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری فناوری اطلاعات در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:  35 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

 

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0