<span itemprop="name">مروری بر مفهوم لنگرهای مسير شغلی</span>

مروری بر مفهوم لنگرهای مسير شغلی: يک مفهوم وسيع‌تر مسير شغلي اين است که آن را نگرشها و رفتارهاي متوالي و مرتبط با فعاليتها و تجربيات کاري بدانيم که هر فرد در زندگي خود آن را کسب مي‌کند. هر فردي به خاطر کاري که انجام مي‌دهد به طور خودکار، يک مسير پيشرفت شغلي دارد، اما شايسته است که هر فردي، خودش آن را به طريقي تفسير کند که برايش معني‌دار و ارزشمند است. لنگرهاي مسير شغلي منابع خودشناسي ثبات در مسير شغلي دروني فرد است. وقتي که افراد وارد يک رشته يا حرفه مي‌شوند آنها معمولاً فقط در معيارهاي ترقي تعريف شده از لحاظ جايگاه بيروني لنگر مي‌اندازند، همچنان که افراد از طريق نظام آموزشي و تجربه‌هاي حرفه‌اي اوليه پيشرفت مي‌کنند، ذهنيت از خود را بر اساس تطبيق بازخور بيروني و احساسات دروني نسبت به موقعيت و رضايت شکل مي‌دهند.

به عبارت ديگر، افراد خودشان را با توجه به تطبيق آنچه احساس مي‌کنند خوب و شايسته است تعريف مي‌کنند و با توجه به بازخور بيروني که آن کار خوب دارد آن را انجام مي‌دهند و لذت مي‌برند و دوست دارند تلاشهاي آنان از سوي ديگران ارزشمند تلقي شود. پژوهش‌هاي اوليه شاين در دهه 1970 نشان داد که خودپنداره تکامل يافته افراد در پنج مقوله ارزشها، انگيزه‌ها و نيازهاي اساسي منعکس مي‌شود که عبارتند از: شايستگي نفي- کارکردي، شايستگي مديريتي عمومي، امنيت- ثبات، خلاقيت کارآفريني و استقلال- خودمختاري. البته به دنبال مطالعات وسيع مشاغل در دهه 1980 سه مقوله ديگر از لنگرهاي مسير شغلي از سوي شاين آشکار شد: خدمت و ازخودگذشتگي و ايثار، چالش محض و سبک زندگي. سنخ‌شناسي لنگرهاي مسير شغلي شاين را مي‌توان چنين توضيح داد.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری لنگرهای مسير شغلی در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 44 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0