<span itemprop="name">مروری بر مفهوم رهبری خدمت‌گزار</span>

مروری بر مفهوم رهبری خدمت‌گزار: مطالعه رهبری به دوران ارسطو بازمی‌گردد(نورتوس، 9:2010). ارسطو فکر می‌کرد که افراد با خصوصیاتی متولد می‌شوند که آنها را رهبر می‌کند(هوی و میسکل، 512:2008). از اواخر قرن هیجدهم تا حدود دهه 1930، تئوری­های رهبری برکنترل و تمرکز قدرت تأکید داشتند(کلینگبورک و همکاران، 2006). هر چند نخستین پژوهش در باره رهبری در سال 1904منتشرشد، اما مهم­ترین حرکت­های این جنبش در طول جنگ جهانی اول به وقوع پیوست(لاکمن 1978). به هر حال در طی60 سال گذشته بیش از 65سیستم طبقه­بندی مختلف، ابعاد رهبری را توسعه داده است(نورتوس، 2:2010). تئوری “انسان بزرگ” پیشنهاد می‌کند که رهبران، رهبر متولد می‌شوند. این دیدگاه بر اساس اعتقادات ارسطو بنا نهاده شده است. محبوبیت این مدل در دهه 1930 و 1940 کمرنگ شده و به ­عنوان تئوری خصوصیات رهبری ظاهر شده است(کلینگبورگ و همکاران، 2006).

نوع و سبک رهبری، یکی از مهم­ترین عوامل بقا و بهره­وری سازمان­هاست. همان­طور که بهره­گیری از سبک مناسبی از رهبری ممکن است به افزایش بهره­وری منابع انسانی منجر شود، در سوی دیگر، استفاده از سبک‌های نادرست آن نیز ممکن است به ترک خدمت کارکنان منجر شود. رهبری خدمت‌گزار  سبکی جدید از رهبری به ­شمار می‌رود که بر اساس خدمت­رسانی به کارکنان و دستیابی آنان به اهداف فردی خویش استوار است. با بررسی نقش رهبری خدمت‌گزار بر متغیرهایی مثل رضایت شغلی، اعتماد سازمانی، توانمندسازی و تحول سازمانی، می‌توان به این نتیجه رسید که این سبک از رهبری، تا حد بسیار زیادی نیاز کارکنان را در سازمان برآورده ساخته و کارکنان به واسطه آن نهایت تلاش خود را در راستای دستیابی به هدف­های سازمان به کار خواهند بست(مهرمنش وهمکاران، 1391، 49).

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری رهبری خدمت‌گزار در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:  55 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

 

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0