<span itemprop="name">ادبیات و پرسشنامه هیجانات تحصیل پکران و همکاران</span>

ادبیات و پرسشنامه هیجانات تحصیل پکران و همکاران: پکران و همکارانش(2002) از هیجان های ویژه ای که توسط دانش آموزان در موقعیت های  یادگیری تجربه می شود و مستقیما با یادگیری تحصیلی و موفقیت آموزشی مربوط هستند، با عنوان هیجان های تحصیلی یاد می کنند. هیجان های تحصیلی را می توان مانند سایر هیجان های عمومی تر، به عنوان وقایعی موقتی در موقعیتی ویژه و در زمانی معین تعریف کرد(پکران، 2006). پکران و همکارانش (2002) هیجان های تحصیلی را هیجان هایی می دانند که به طور مستقیم با فعالیت های پیشرفت یا پیامدهای پیشرفت گره خورده اند. این هیجان ها موقعیت های گوناگون حضور در کلاس درس، امتحان و زمان مطالعه را شامل می شوند.

در پژوهش حاضر، هیجان های پیشرفت در موقعیت یادگیری مد  نظر است.  لذت ناشی از یادگیری، خستگی ناشی از آموزش های کلاسی  و ناکامی ها و عصبانیت های ناشی از تکالیف دشوار نمونه هایی از هیجان های پیشرفت هستند(کدیور، کاوسیان، فرزاد و نیکدل، 1388). دو نوع متفاوت هیجان پیشرفت را به لحاظ مفهومی برشمرده اند؛ هیجان های فعالیتی که به فعالیت مرتبط با تحصیل جاری وابسته هستند و هیجان های پیامدی که به نتایج این فعالیت ها بستگی دارند. اغلب هیجان ها و به ویژه، هیجان های منفی منابع مورد نیاز برای هدف تکلیف را کاهش می دهند و به عملکرد شناختی که نیازمند چنین منابعی است، آسیب می رسانند. در مقابل، برخی از هیجان های مثبت توجه را به تکلیف در دست انجام متمرکز می کنند (مثل لذت از یادگیری)، در نتیجه، به عملکرد سود می رسانند(زغیبی قناد، 1393).

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات هیجانات تحصیل به همراه پرسشنامه استاندارد پکران و همکاران در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد فایل های ادبیات نظری: یک فایل WORD

تعداد فایل های پرسشنامه:  یک پرسشنامه استاندارد فایل WORD

تعداد گویه ها: 75 گویه

تفکیک ابعاد:  دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی: دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی:  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0