<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری وفاداری مشتری</span>
تاریخ انتشار:
12 می 2021
دسته بندی:

وفاداري مشتري: اليور (1999) وفاداري را داشتن تعهدي عميق براي خريد مجدد يا حمايت از يك محصول يا خدمت مورد علاقه، كه علي‌رغم وجود تاثيرات موقعيتي و تلاش‌هاي بازاريابي رقبا، موجب تكرار خريد يك نام تجاري يا مجموعه محصولات يك نام تجاري در آينده شود تعريف مي‌كند. وفاداري به نام تجاري به معني تكرار خريد است كه دليل اين رفتار، فرايندهاي رواني مي‌باشد. به عبارت ديگر، تكرار خريد صرفا يك واكنش اختياري نيست بلكه نتيجه عوامل رواني، احساسي و هنجاري مي‌باشد (ميلر و ديگران 2006).زايت حمل و همكاران (1996) توضيح مي‌دهد كه وفاداري را با نگاه كردن تعدادي از مشتريان كه همچنان به خريد از اين شركت با توجه به نگرش مثبت به محصولات و خدماتي كه براي آن­ها ارائه شده است را مي‌توان اندازه­گيري كرد، بنابراين وفاداري به عنوان يك نگرش و يك رفتار تعريف شده.

كلر (1998) بيان مي‌كند كه وفاداري نام تجاري در گذشته اغلب به طور ساده فقط از طريق رفتارهاي تكرار خريد از نظر رفتاري، اندازه‌گيري شده است در حالي كه وفاداري مشتري به جاي اينكه با رفتارهاي خريد ساده بيان شود مي‌تواند به طور گسترده‌تري مورد توجه قرار گيرد. وفاداري به نام تجاري از دو جز وفاداري رفتاري و وفاداري نگرشی تشكيل شده است؛ ملنز و همكاران (1996)، وفاداري رفتاري را وفاداري به نام تجاري از طريق خريد قابل مشاهده در طي يك دوره و وفاداري نگرشی را براساس بيان توجيهات، تعهد يا قصد خريد تعريف مي‌كنند (حسيني و احمدي نژاد، 1387).تعاريف موجود را مي‌توان در سه گروه زير قرار داد (الهي و حيدري، 1384).وفاداري معاملاتي– كه در آن تغيير يافتن رفتار خريد مشتري مدنظر قرار مي‌گيرد، هر چند كه انگيزه‌هاي تغيير ممكن است نامشخص باشد.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:42 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0