<span itemprop="name">آزمون قضاوت اخلاقی(MJT)</span>

آزمون قضاوت اخلاقی: قضاوت اخلاقی­ را، توانایی ارزیابی موقعیتها و امور اخلاقی بعنوان درست یا غلط، بر مبنای آگاهی از معیارهای اخلاقی توصیف می­کنند (سینها و وارما، 1998، ترجمه کرمی، 1390). رشد اخلاقی، شامل قاعده ­مندی و تعهد داشتن درباره­ ی رفتار منصفانه­ تر با مردم است. ژان پیاژه(1932) و لارنس کلبرگ (1973) از نظریه پردازان شناختی در زمینه رشد اخلاق و قضاوت اخلاقی هستند. پیاژه معتقد است که اخلاق از رشد شناختی تاثیر می­ پذیرد و همانند هوش، طی مراحل متوالی رشد می­ کند.

همچنین به نظر او هرگونه شناخت در کودک، از جمله شناخت ارزشهای اخلاقی از طریق تعامل فعال او با محیط خارج بوجود می­ آید. وی از نخستین کسانی است که به مطالعه چگونگی تفکر کودکان درباره موضوعات اخلاقی پرداخت و به­ دنبال مشاهدات گسترده، مصاحبه­ های بالینی مفصلی با کودکان چهار تا دوازده ساله انجام داد تا بداند که آنها در رابطه با قوانین حاکم بر بازی چگونه فکر می­کنند. وی همچنین در رابطه با دروغگویی، دزدی، تنبیه و عدالت، از آنها آزمونهای ساده ­ای به­ عمل آوردکه در نهایت پس از بررسی­ های زیاد، مراحل رشد اخلاقی خودش را پیشنهاد داد که شامل دو مرحله­ ی اخلاق خود پیروی و اخلاق دیگر پیروی بود (جوکار، 1394).

مشخصات

آزمون قضاوت اخلاقی: آزمون قضاوت اخلاقی توسط سینها و وارما(1998) طراحی و اعتباریابی شده است. این آزمون در بین سالهاي 1967 تا 1971 ساخته شد اما در سال 1998 بازنگری مجدد شد، پرسشنامه شامل 50 گویه بسته پاسخ و شش بخش جداگانه می باشد، این پرسشنامه توسط جوکار(1394) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  22صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 50گویه

تفکیک ابعاد: ندارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی : دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0