<span itemprop="name">پروتکل گروه درمانی شادمانی مبتنی بر رویکرد فوردایس</span>

شادمانی مبتنی بر رویکرد فوردایس: مدل شناختی رفتاری شادمانی فوردایس(1983) برنامه ای برای افزایش شادمانی افراد ایجاد کرده است که شامل 14 عنصر است. این برنامه هشت عنصر شناختی و شش عنصر رفتاری دارد. وی معتقد است با آموزش این اجزاء به افراد توانسته است بر شادمانی آنان بیفزاید. هشت جزء شناختی برنامه فوردایس برنامه فوردایس عبارتند از(فوردایس، 1983):1- کاهش سطح توقعات و آرزوها، ایجاد تفکر مثبت و خوش بینانه 3- برنامه ریزی امور، تمرکز بر زمان حال، کاهش احساسات منفی 6- توقف ناراحتی، پرورش شخصیت سالم، اولویت دادن و ارزش قائل شدن برای شادمانی.شش جزء رفتاری برنامه فوردایس عبارتند از(فوردایس، 1983):1- افزایش فعالیت 2- افزایش ارتباط اجتماعی 3- تقویت روابط نزدیک (ایجاد صمیمیت بیشتر)، پرورش شخصیت اجتماعی، خلاقیت، ابتکار و درگیرشدن در کارهای پرمعنا، خود بودن (مالمیر، 1393).

مشخصات

شادمانی مبتنی بر رویکرد فوردایس: آموزش شامل هشت جزء شناختی و شش جزء رفتاری می باشد. در این روش از بین 14 عنصر روش فوردایس 12 عنصر انتخاب شده و طی 8 جلسه آموزش داده می شود، 2 عنصر که در این پژوهش مورد استفاده قرار نمی گیرد شامل: پرورش شخصیت اجتماعی و شخصیت سالم است، که به نظر می رسد در یک مطالعه کوتاه مدت پرورش شخصیت اجتماعی و سالم امکان پذیر نباشد. فوردایس(1983) خاطر نشان می سازد عدم آموزش دو عنصر پرورش شخصیت سالم و اجتماعی در زمانی  که دوره آموزش به بیش از 2 ماه طول بکشد ضرورت دارد.

تعداد صفحات:  15 صفحه فایل WORD

معرفی ابزار: دارد
شیوه اجرا: دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

تعداد جلسات به تفکیک: به تفصیل وجود دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0