<span itemprop="name">پروتکل درمانی وسواس فکری و عملی به شیوه رفتاري- فراشناخت</span>

پروتکل درمانی وسواس فکری و عملی به شیوه رفتاري- فراشناخت: وسواس‌ها، افکار، تکانه‌ها يا تصاوير تكرار شونده و مقاومي هستند که در پاره‌اي مواقع در طي اختلال به منزله‌ي  امري اجباري و نامناسب تجربه مي‌شوند و اضطراب يا درماندگي بارز را در فرد برمي‌انگيزانند. تنها ناشي از نگراني‌هاي مفرط درباره‌ي مسايل واقعي زندگي نيستند و فرد سعي در ناديده گرفتن و يا بازداري آنها داشته، يا درصدد خنثي کردن آنها با پاره‌اي افکار يا اعمال ديگر برمي‌آيد و نسبت به اينکه اين افکار، تکانه‌ها يا تصاوير محصول ذهن خود او هستند، آگاهي دارد.

وسواس‌هاي عملي شامل رفتارهاي تکراري يا اعمال ذهني هستند که شخص احساس مي‌کند، در پاسخ به يک وسواس يا برطبق قواعدي که ناگزير بايد به کار بسته شوند، راه‌اندازي مي‌شوند. گرچه اين افکار يا اعمال ذهني به منظور پيشگيري يا کاهش ناراحتي يا جلوگيري از بعضي حوادث يا موقعيت‌هاي سهم ناک انجام مي‌شوند، به صورت واقعي با آنچه که به منظور خنثي سازي يا پيشگيري از آن طرح‌ريزي شده‌اند ارتباط نداشته يا آشکارا افراطي هستند(اکرمی، 1389). اختلال وسواس فکري و عملی را پس از هراس‌ها، اختلالات وابسته به مواد و اختلالات افسردگي دررديف چهارم از شايع‌ترين تشخيص‌هاي روان‌پزشکي قرارمي‌دهند. پژوهش‌هاي همه‌گيرشناسي در اروپا، آسيا و آفريقا اين نسبت‌ها را در فرهنگ‌هاي گوناگون تأييد کرده‌اند(سادوک و سادوک،1388).

مشخصات

منظور از پروتکل درمانی وسواس فکری و عملی به شیوه رفتاري- فراشناخت در این پژوهش نوعی مداخله است که در قالب 10 جلسه به افراد شرکت کننده آموزش داده می شود.

تعداد صفحات:  28صفحه فایل WORD

معرفی ابزار: دارد
شیوه اجرا: دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

تعداد جلسات به تفکیک: به تفصیل وجود دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0