<span itemprop="name">پروتکل آموزش تنظیم هیجان کودکان مبتنی بر رویکرد بردلی و همکاران</span>

تنظیم هیجان: فرایندهایی که افراد تحت تاثیر آنها مشخص می­کنند که چه هیجان­هایی را چه وقت داشته باشند و چگونه آنها را تجربه و ابراز کنند(ملکی، 1391). هیجان­ها از عناصر اصلی تعاملات اجتماعی هستند، به این دلیل که آن­ها منبع اطلاعاتی مهم هم برای فرد برقرار کننده­ ی ارتباط و هم فرد دریافت کننده­ ی ارتباط هستند. محتوای هیجانی رابطه، اغلب معنای ارتباط را مشخص می­ کند. اهمیت هیجان­ها در روابط اجتماعی از آنجا معلوم می شود که برخی گفته­ اند تصور حتی یک رابطه بدون اطلاعات عاطفی، دریافت اطلاعات عاطفی و تجربه­ ی حالت عاطفی مشکل است(برکینگ و همکاران، 2012). اداره­ ی هیجان­ها به شکل سازش یافته با محیط، برای کارکرد اجتماعی و بهزیستی روان شناختی ضروری است. تنظیم هیجان فرایندهای درونی و بیرونی که مسئول آگاهی، ارزیابی و اصلاح وقوع، طول مدت و شدت واکنش های هیجانی ست و در جهت رسیدن به خواسته های فرد می باشند(ملکی، 1391).

مشخصات

تنظیم هیجان: آموزش تنظیم هیجان کودکان مبتنی بر رویکرد بردلی و همکاران با استفاده از برنامه ی یادگیری موسسه Hearthsmart (2009) که مناسب کودکان 3 تا 6 سال است. سرفصل های این برنامه شامل؛  آموزش ارتباط دهی بین جنبه های فیزیکی و هیجانی قلب، آموزش بازشناسی و درک هیجان ها، آموزش ابراز هیجان عشق و حمایت به خانواده و دوستان، یادگیری مهارتهای حل مسئله، آموزش راهبردهای خود-تنظیمی هیجان می باشد. آموزش از 11 جلسه گروهی 1 ساعته تشکیل شده است.

تعداد صفحات:  18صفحه فایل WORD

معرفی ابزار: دارد
شیوه اجرا: دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

تعداد جلسات به تفکیک: به تفصیل وجود دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0