<span itemprop="name">پرسشنامه قابلیت های بازاریابی بابوا جان و همکاران</span>

پرسشنامه قابلیت های بازاریابی: فرایند یکپارچه­ ای است که در آن شرکت­ ها منابع محسوس و نامحسوس را برای درک پیچیدگی نیازهای خاص مشتریان، دستیابی به یک تمایز محصولات برای برتری رقابتی و در نهایت دستیابی به یک کیفیت برند مناسب به کار می­برند(سونگ، بندتو و ناسون، 2007، 18-34). دي(1994) قابلیت­ ها را براساس رویکرد و تمرکز فرآیندها به سه دسته طبقه ­بندي کرده است. آن­ها قابلیت­ هاي درون به خروج، قابلیت­هاي خارج به داخل و قابلیت­ هاي پوشایی هستند. قابلیت­هاي درون به خارج از داخل شرکت­ها گسترش می ­یابند و بر روي فرآیندهاي داخلی متمرکزند آن­ها قابلیت­هایی­ اند که به مشارکت اثربخش در بازار کمک می­کنند. مثال­ها شامل قابلیت­ هاي توسعه تحقیق و قابلیت­هاي توسعه فن­آوري، مدیریت مالی، منابع انسانی و بازاریابی می­ شوند.

قابلیت­هاي خارج به داخل توجه بر روي آن دسته از فرآیندهایی که با محیط خارج مرتبط اند، از قبیل مشتریان و اعضاي کانال، دارند آن­ها قابلیت­هایی ­اند که در شناخت و مشارکت در بازار، از قبیل شناخت مشتریان و برقراري روابط کمک می­کنند. قابلیت­ هاي مدیریت مشتري و قابلیت ­هاي مدیریت ارتباطات از قابلیت­ هاي خارج به داخل­اند. قابلیت­ هاي پوشایی، قابلیت­هاي خارج به داخل و قابلیت­هاي داخل به خارج را یکپارچه می­کنند. آن­ها به واسطه فرآیندهایی از قبیل انجام سفارش، قیمت گذاري، خرید، تحویل رسانی خدمات، توسعه محصول جدید، ارتباطات داخلی و توسعه استراتژي اعمال می­شوند(اکبری، 1394).

مشخصات

پرسشنامه قابلیت های بازاریابی: پرسشنامه قابلیت های بازاریابی توسط بابوا جان و همکاران (2011) طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 11 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، پرسشنامه چهار بعد محصول متمایز، خدمت به مشتری، پیشبرد، تحقیقات بازاریابی را مورد سنجش قرار می دهد، این پرسشنامه توسط اکبری(1394) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  9صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 11گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی : دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0