<span itemprop="name">پرسشنامه راهبردهای توانمندسازی مدارس با تاکید بر نظام مراقبت اجتماعی</span>

نظام مراقبت اجتماعی: منظور از نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان مجموعه ای نظام یافته از خدمات و برنامه ها، شامل غربالگری، آموزش، توانمند سازی و حمایت های روانی، به منظور مراقبت دانش آموزان در برابر رفتارهای پرخطر، آسیب های اجتماعی و جرائم از طریق مداخله به موقع و مؤثر می باشد(حسینی، 1398).به رغم بحث های فراوان درباره فواید توانمند سازی مدارس، بهره برداری از آن اندک و ناچیز بوده است، هر چند توانمند سازی مدارس این امکان را می دهد که از دانش، مهارت و تجربه همه افراد در مدارس استفاده کنند اما تعداد مدارسی که راه و رسم ایجاد فرهنگ توانمندسازی را بدانند اندک است(قیاسی، 1395).

توانمندسازی مدارس: توانمندسازي مدارس، يك فرآيند پويا و فراگیر است. هدف عمده فرآيند توانمندسازي، ايجاد تغييرات مناسب در كلیه ساختار و فرایندهای مدارس مي­باشد،  توانمند سازی مدارس يكي از پيش شرط ­هاي محوري در شكل ­گيري و تكامل فرآيندهاي توسعه پايدار در نظام آموزش و پرورش، به منظور مشاركت فعال آنها در تحقق بخشيدن به اهداف دراز مدت و ميان مدت توسعه همه­ جانبه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي است(حسینی، 1398).

مشخصات

پرسشنامه راهبردهای توانمندسازی مدارس با تاکید بر نظام مراقبت اجتماعی: پرسشنامه توسط حسینی (1398) طراحی و اعتباریابی شده است، پرسشنامه شامل 22 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، پرسشنامه دو بعد اجرایی و پیشنگری را مورد سنجش قرار می دهد، پرسشنامه توسط حسینی (1398) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  7صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 22گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی : دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0