گزینش ۴ هزار نفر در آزمون استخدامی آتش‌نشانی/ شهر تهران سهمیه استخدامی ندارد

مدیر مرکز آزمون جهاددانشگاهی گفت: شهر تهران در آزمون مشاغل آتشنشانی سهمیه استخدامی ندارد.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سید عزیز آشنا مدیر مرکز آزمون این نهاد اظهار کرد: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با همکاری استانداری‌های سراسر کشور و مرکز آزمون جهاددانشگاهی، آزمون استخدامی مشاغل آتشنشانی را برای ۴ رشته شغلی و استخدام حدود ۴۰۰۰ نفر برگزار می‌کند.

وی با اشاره به این که آزمون مشاغل آتشنشانی در مردادماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود، افزود: علاقه‌مندان به ثبت نام در این آزمون می‌توانند از تاریخ ۹۸/۴/۱۰ به سایت مرکز آزمون جهاددانشگاهی به آدرس www.hrtc.ir مراجعه و ضمن مطالعه کامل دفترچه راهنمای آزمون و شرایط و ضوابط مندرج در آن نسبت به ثبت نام در آزمون اقدام کنند.

مدیر مرکز آزمون جهاددانشگاهی اظهار کرد: خرید توکن برای ثبت نام به مدت ۹ روز از ۹۸/۴/۱۰ تا ۹۸/۴/۱۸ و ثبت نام به مدت ۱۰ روز از ۹۸/۴/۱۰ تا ۹۸/۴/۱۹ و ویرایش اطلاعات وارد شده به مدت ۱۱ روز از ۹۸/۴/۱۰ تا ۹۸/۴/۲۰ انجام و آزمون در روز ۹۸/۵/۱۸ برگزار

آشنا افزود: در این آزمون آتشنشانی شهر تهران سهمیه استخدامی ندارد و سایر شهر‌های استان تهران که لیست شغل محل‌های آنان در دفترچه راهنمای آزمون درج شده است از طریق این آزمون، استخدام مشاغل آتشنشانی را انجام می‌دهند.

وی در رابطه با لیست مشاغلی که از طریق این آزمون، استخدام پیمانی برای آن‌ها انجام می‌شود، گفت: آتشنشان، کاردان آتشنشان، راننده خودرو تندرو سنگین و کارشناس آتشنشان مشاغلی که از طریق این آزمون، استخدام پیمانی برای آن‌ها انجام می‌شود.

مدیر مرکز آزمون جهاددانشگاهی علاقه‌مندان برای مشاهده لیست شغل محل‌ها حتما باید دفترچه راهنمای آزمون را از سایت www.hrtc.ir دریافت نموده و مطالعه کنند.

آشنا تصریح کرد: آزمون علمی در دو بخش عمومی و اختصاصی برگزار می‌شود که مواد آزمون عمومی و اختصاصی در دفترچه راهنمای آزمون شرح داده شده است.

وی افزود: همچنین آزمون در دو بخش علمی و عملی برگزار می‌شود. آزمون علمی به صورت کتبی و سوالات چهار جوابی برگزار می‌شود که هر پاسخ صحیح یک امتیاز مثبت و هر پاسخ غلط نیز یک سوم امتیاز منفی دارد.

این مسئول بیان کرد: حد نصاب قبولی در آزمون علمی، بر اساس شغل محل‌ها تعیین می‌شود و معرفی شدگان چند برابر ظرفیت در این مرحله به آزمون عملی راه می‌یابند. امتیاز آزمون علمی بر اساس ۴۰ درصد نمره عمومی و ۶۰ درصد نمره اختصاصی محاسبه می‌شود.

جزئیات آزمون عملی مشاغل آتشنشانی

مدیر مرکز آزمون جهاددانشگاهی یادآور شد: آزمون عملی شامل ارزیابی عمومی در شش مرحله شامل پرش طول، دو ۹×۴ متر، دو ۴۵ متر، دو ۵۴۰ متر، دراز نشست، بارفیکس یا کشش از میله از داوطلبین به عمل می‌آید و ارزیابی تخصصی در سه مرحله شامل حمل دو عدد خاموش کننده آتش با وزن شش کیلوگرم در مسیر ۵۰×۲ متر، حمل دو عدد لوله نواری دو و نیم اینچ در مسیر ۵۰ متر مستقیم و حمل نردبان ۳ متری آلومینیومی در مسیر ۴۵ متر مستقیم می‌باشد.

وی ادامه داد: انتخاب نهایی داوطلبان بر اساس نتایج آزمون عملی و کسب حداقل ۴۰۰ امتیاز از مجموع ۹۰۰ امتیاز آزمون عملی بر اساس نمرات فصلی آنان با در نظر گرفتن سهمیه امتیازات قانونی به تعداد یک برابر ظرفیت پذیرش (نفر اصلی) به گزینش معرفی خواهند شد که اسامی افراد مذکور در پایگاه اطلاع رسانی مرکز آزمون جهاددانشگاهی (www.hrtc.ir) اعلام می‌شود.

آشنا در پایان گفت: داشتن حداقل ۱۸ و حداکثر ۳۰ سال سن برای مدارک تحصیلی دیپلم و فوق دیپلم و داشتن حداقل ۱۸ و حداکثر ۳۵ سال سن برای مدارک تحصیلی کارشناسی و بالاتر برای شرکت در آزمون مجاز است.

منبع:سایت خبر نگاران جوان

5 تیر 1398

شبکه پژوهشی بوبوک در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی خود از طریق راه های ارتباطی زیر پذیرای نظرات سازنده شما می باشد.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Telegram Channel: https://t.me/bobookir

Instagram:bobook.ir

Email: bobook.team@gmail.com

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0