هدف وزارت علوم سهیم کردن آحاد جامعه در جشنواره ملی حرکت است

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم:

هدف وزارت علوم سهیم کردن آحاد جامعه در جشنواره ملی حرکت است

دکتر غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هدف وزارت علوم، سهیم و درگیر کردن همه آحاد جامعه در جشنواره ملی حرکت، به منظور برقراری ارتباط بهتر و بیشتر بین دانشگاه، بازار و بخش‌های مختلف است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از خبرگزاری ایرنا، دکتر غفاری دوشنبه در حاشیه یازدهمین جشنواره ملی حرکت که در دانشگاه اصفهان آغاز به کار کرد، اظهار داشت: یکی از اهداف اصلی برگزاری این رویداد، نزدیک کردن دانش‌شناختی و نظری دانشجویان و انجمن‌های علمی به بخش کاربردی و تقویت ارتباط و پیوند دانشگاه با جامعه، بازار و صنعت است.
وی با اشاره به حضور سازمان‌ها، صنایع و وزارتخانه‌های مختلف در این جشنواره تصریح کرد: تلاش ما این است که همه آحاد جامعه را در این جشنواره سهیم کنیم و هر سال هم این حضور نسبت به گذشته بیشتر باشد.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، جشنواره ملی حرکت را یکی از رویدادهای مهم دانشجویی کشور خواند و گفت: انجمن‌های علمی، پرشمارترین تشکل‌های دانشجویی در کشورند، هم‌اکنون ۹ هزار و ۵۰۰ انجمن علمی و ۴۰ اتحادیه دانشجویی علمی فعال در کشور داریم.
وی با بیان اینکه دستاوردهای علمی و پژوهشی انجمن‌های علمی یکصد دانشگاه کشور در نمایشگاه یازدهمین جشنواره ملی حرکت ارائه شده است، افزود: دانشجویان خارجی شرکت کننده در جشنواره نیز طرح‌های تحقیقاتی برتر خود را در غرفه بین‌الملل در قالب پوستر ارائه کرده‌اند.
دکتر غفاری همچنین با تاکید براینکه جشنواره ملی حرکت هر سال مورد ارزیابی و رصد کمبودها و آسیب‌ها قرار می‌گیرد، تصریح کرد: انتظار جامعه دانشگاهی این است که چنین رویدادهایی، هر سال پربارتر و با نشاط و حضور بیشتر دانشجویان داخلی و خارجی نسبت به دوره‌های قبل برگزار شود.
جشنواره ملی حرکت با هدف ایجاد پیوند بیشتر انجمن‌های علمی دانشگاه‌ها با بخش‌های مختلف کشور به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می‌شود که یازدهمین دوره آن به طور رسمی از روز دوشنبه پنجم آذرماه سال جاری کار خود را در دانشگاه اصفهان آغاز کرد.
توسعه هم‌افزایی علمی ملی و بین‌المللی و تقویت حوزه‌های رقابتی و داوری جشنواره براساس استانداردهای علمی از راهبردهای اصلی اداره کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در این دوره از جشنواره حرکت است.

یازدهمین جشنواره ملی حرکت با حضور حدود ۵۴۰ مهمان از کشورمان و ۸۵ مهمان از ۴۶ کشور دیگر تا هفتم آذر در دانشگاه اصفهان ادامه دارد. ارتباط با صنعت، بخش بین‌الملل و دیپلماسی علمی از ویژگی‌های برتر و خاص این دوره از جشنواره ملی حرکت است.
یکهزار و ۳۵۵ اثر از ۱۰۶ دانشگاه کشور به دبیرخانه یازدهمین جشنواره ملی حرکت ارسال شد که از میان آنها ۱۰۶ اثر برتر در اختتامیه جشنواره معرفی و تجلیل می‌شوند. برپایی نمایشگاه، ایجاد تالارهای گفت‌وگو، برپایی غرفه‌های مربوط به صنایع و تشکیل کارگروه‌های گوناگون از دیگر برنامه‌های این جشنواره است.
ل.م ۵۴/ ع. ع ۵۷

منبع:وزارت علوم/تحقیقات و فناوری

7 اذر 1397

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0