نهمین همایش ملی و سومین همایش بین المللی تجارت و اقتصاد الکترونیکی

نهمین همایش ملی و سومین همایش بین المللی تجارت و اقتصاد الکترونیکی

در تاریخ ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ تا ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ توسط انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران و تحت حمایت سیویلیکا در شهر تهران برگزار می شود.با توجه به اینکه این همایش به صورت رسمی برگزار می گردد، کلیه مقالات این کنفرانس در پایگاه سیویلیکا و نیز کنسرسیوم محتوای ملی نمایه خواهد شد و شما می توانید با اطمینان کامل، مقالات خود را در این همایش ارائه نموده و از امتیازات علمی ارائه مقاله کنفرانس با دریافت گواهی کنفرانس استفاده نمایید.

حوزه تحت پوشش: تجارت الكترونيك
حوزه های تحت پوشش:
برگزار کننده: انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران
سایر برگزار کنندگان: تحت حمایت سیویلیکا
شهر برگزاری: تهران
سالن برگزاری همایش: مرکز همایش‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران (سالن اجلاس سران)

نهمین همایش ملی و سومین همایش بین المللی تجارت و اقتصاد الکترونیکی

یکی از مهمترین اهداف تجارت الکترونیکی سهولت و سرعت امور در کسب‌وکارها به صورت الکترونیکی با اشتراک‌گذاری داده‌های قابل اعتماد از محصولات است. زیرا تصمیم‌گیری مشتریان برای خرید، بر اساس همین اطلاعات صورت می‌گیرد، طبیعی است که اگر استاندارد واحدی در سطح جهان برای تبادل اطلاعات وجود نداشته باشد، اعضای زنجیره تامین یک محصول نمی‌توانند به صورت یکپارچه و منظم با یکدیگر ارتباط برقرارکنند. GS1 استانداردهایی برای تبادل الکترونیکی داده‌ها (EDI) ارائه نموده است. همانطور که از نام استانداردها مشخص است، از آن‌ها برای مدیریت پیام‌های مالی و تجاری و همچنین تبادلات الکترونیکی داده‌ها و اطلاعات استفاده می‌شود.
از دیگر موارد کاربرد استانداردهای GS1 در تجارت الکترونیکی می‌توان به ایجاد بزرگترین پایگاه داده آنلاین از تمام محصولات به نام GS1 Cloud اشاره نمود. پروژه GS1 Cloud، بانک اطلاعات تمام اقلامی است که دارای شماره جهانی قلم کالای تجاری (GTIN) هستند که از ابتدای سال ۲۰۱۸ در دسترس عموم قرار گرفته است. هدف از ایجاد این بانک اطلاعاتی عظیم، بزرگترین منبع موثق و مطمئن اطلاعات محصولات در دنیا می‌باشد و خدمات متنوعی را در حوزه تجارت الکترونیکی B2C و B2B برای کسب‌وکارها و مشتریان، فراهم آورده است.

دیجیتال لینک از دیگر کاربردهای GS1 در E-Commerce به حساب می‌آید. استانداردهای GS1 به عنوان مرجع اصلی شناسایی محصولات شناخته می‌شوند. بارکدهای شناسایی GS1 در تمام فروشگاه‌های سنتی، مرجع اصلی اطلاعات محصولات و قیمت آن‌ها به حساب می‌آید اما در قرن بیست و یکم، این کافی نیست؛ برای استفاده از این استانداردها در فروشگاه‌های آنلاین جهت شناسایی دقیق محصولات، آن‌ها را به آدرس کالا در وب‌سایت پیوند می‌دهند که به آن GS1 Web URI یا لینک دیجیتال گفته می‌شود.

در همایش بین‌المللی اقتصاد و تجارت الکترونیکی کاربرد استانداردهای GS1 در بهینه‌سازی و افزایش سرعت امور در کسب‌وکارهای الکترونیکی، با رویکرد هوشمندسازی و تحول حوزه‌های مختلف تکنولوژی بررسی شده و کشورهای عضو GS1 نمونه‌های موفقیت آمیز از دستاوردها و تجربیات خود را در اختیار حاضرین قرار خواهند داد. GS1 کاربران را قادر می‌سازد تا زبان مشترکی برای به اشتراک‌گذاری اطلاعات قابل اطمینان ایجاد کنند که به برقراری ارتباط قوی میان شرکای تجاری منجر شود.
GS1 ایران در این همایش با ایجاد فضای انتقال اطلاعات و استانداردهای کاربردی در موضوعات به‌روز تکنولوژی و پدید آوردن فرصت‌هایی جهت هم‌افزایی دانش و انتشار یافته‌های نو در زمینه اقتصاد و تجارت الکترونیکی تلاش می‌کند. آشنایی و ارتباط میان اساتید، متخصصان، پژوهشگران، مجریان تکنولوژی و علاقمندان حوزه تجارت الکترونیکی همراه با بررسی چالش‌های علمی و اجرایی در فرآیندها از دیگر اهداف برگزاری این کنفرانس است.

موضوعات همایش:

فین تک

تجارت الکترونیکی و لجستیک

استانداردهای GS1  و آینده گمرکات

مبارزه با تجارت غیرقانونی (قاچاق)

بازار و کسب و کار تهاتری بین بنگاهی (B2B)

شناسایی موجودیت حقوقی (LEI) و کاربرد آن در تجارت الکترونیکی

منبع:سایت سیویلیکا

30 فروردین 1398

شبکه پژوهشی بوبوک در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی خود از طریق راه های ارتباطی زیر پذیرای نظرات سازنده شما می باشد.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Instagram:bobook.ir

Email: bobook.team@gmail.com

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0