مفهومی تحت عنوان اساتید حق‌التدریسی وجود ندارد/ جذب اعضای هیأت علمی براساس شایسته گزینی

مفهومی تحت عنوان اساتید حق‌التدریسی وجود ندارد/ جذب اعضای هیأت علمی براساس شایسته گزینی

رئیس مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم ،گفت: هیچ مفهومی تحت عنوان اساتید حق التدریس وجود ندارد.

محمدرضا رضوان‌طلب رئیس مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در طی اعتراض برخی از نمایندگان مجلس به حقوق پایین اساتید حق التدریسی و جذب آنان به عنوان هیأت علمی گفت: در آیین نامه جذب اعضای هیأت علمی سایر مقررات مربوط به سازماندهی کادر علمی و عضویت‌های آنان، هیچ مفهومی تحت عنوان اساتید حق التدریس وجود ندارد، اما مرکز جذب ساماندهی همکارانی را که با عنوان مدعو به صورت حق التدریس به کادر آموزشی کمک می‌کنند در قالب ایجاد یک سامانه نظام مدرسی در دستور کار وزارت علوم تحقیقات و فناوری برای سال ۹۸ قرار داده تا در صورت تامین هزینه آن به نیروی هیأت علمی تبدیل شوند.

او ادامه داد: بدون شک نمی‌توان ضرورت وجود اعضای حق التدریس را در کنار اعضای هیأت علمی انکار نمود. ترکیب متفاوت واحد‌ها در هر ترم، نوسان تعداد دانشجویان و شرایط مالی دانشگاه این ضرورت را ایجاب می‌نماید که وجود نظام آموزش عالی بدون وجود همکاران حق التدریسی متصور نیست.

رضوان طلب افزود: مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم زمینه ساز جذب اساتید حق التدریس در دانشگاه‌های غیر دولتی است و سهمیه سالیانه آن‌ها به عدد خاصی محدود نمی‌شود و به صورت یک جریان عادی همواره در حال جریان است.

رئیس مرکز جذب اعضای هیأت علمی اظهار کرد: ساز و کار عضویت هیأت علمی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی تعریف شده که فقط از طریق فراخوان و رقابت این کار ممکن بوده و راه آن به سوی همه افراد واجد شرایط باز است. به طوری که همه می‌توانند در رقابت‌ها شرکت و برای کسب رتبه برتر بکوشند.

او ادامه داد: جذب اعضای هیأت علمی که اینک بیش از یکصد هزار نفر از واجدین مدارک دکتری برای دسترسی به کرسی‌ها آن در حال رقابت هستند بر اساس شایسته گزینی و انتخاب برترین صورت می‌گیرد.

رئیس مرکز جذب اعضای هیأت علمی در پایان افزود: سوابق تدریس یکی از آیتم‌های کسب امتیاز برای کسب موفقیت و احراز رتبه برتر برای رقابت است.

منبع: سایت خبرنگاران جوان

8 آبان 1398

شبکه پژوهشی بوبوک در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی خود از طریق راه های ارتباطی زیر پذیرای نظرات سازنده شما می باشد.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Telegram Channel: https://t.me/bobookir

Instagram:bobook.ir

Email: bobook.team@gmail.com

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0