لغو قانون حذف نمره مردودی از معدل کارشناسی ارشد

لغو قانون حذف نمره مردودی از معدل کارشناسی ارشد

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا آهنچیان مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی با اشاره به لغو قانون حذف نمره مردودی از معدل کارشناسی ارشد اظهار کرد: وقتی آئین نامه جدیدی ابلاغ می شود، در آخرین بند آن، لغو آئین نامه های قبلی اعلام می شود.

وی افزود: چون آئین نامه های قبلی ابلاغ شده، بنابراین از تاریخ ابلاغ آئین نامه جدید دیگر آئین نامه های قبلی اعتباری ندارند و آئین نامه مذکور برای همان سالی بوده که ابلاغ شده، در ضمن چگونگی اجرای آن نیز تابع شرایطی بوده است.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی مطرح کرد: درباره اجرای بند مذکور آئین نامه قبلی نیز باید بگویم، برخی دانشگاه‌ها «حذف نمره مردودی از معدل کارشناسی ارشد» را در شورای آموزشی تحصیلات تکمیلی خود مطرح کردند ولی این بند به دلیل اعتراضی که دانشجویان براساس عدالت آموزشی داشتند اجرایی نشد.

وی ادامه داد: براساس این قانون اگر دانشجویی نمی توانسته بنا به شرایط و دلایلی یک یا چند درس را پاس کند، می توانست سال دیگر درس های مذکور را پاس کرده و نمره قبولی و بالایی را کسب کند که همان نمره دوم و بالای دانشجو در کارنامه قرار می گرفت.

آهنچیان افزود: این درحالی بود که دانشجویان دیگر که در امتحان حاضر بوده و نمره متوسطی کسب کرده بودند همان نمره متوسط در کارنامه آنها درج می شد که پایین تر از نمره دوم دانشجویی بود که دوبار امتحان داده بود، در ضمن تنها نمره قبولی دانشجو در کارنامه درج می شد و این مسئله عدالت آموزشی را زیر سئوال می برد.

وی ادامه داد: برای همین اعتراض زیادی به این بند آئین نامه کارشناسی ارشد به ویژه توسط دانشجویان استعداد درخشان وارد می شد که منجر به لغو قانون «حذف نمره مردودی از معدل کارشناسی ارشد» شد.

منبع:سایت خبر نگاران جوان

1 بهمن 1397

شبکه پژوهشی بوبوک در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی خود از طریق راه های ارتباطی زیر پذیرای نظرات سازنده شما می باشد.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Instagram:bobook.ir

Email: bobook.team@gmail.com

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0