لازمه پیشرفت فناوری های نوین،سرمایه گذاری بخش خصوصی در این عرصه است

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری؛

لازمه پیشرفت فناوری های نوین،سرمایه گذاری بخش خصوصی در این عرصه است

دکترسورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در بازدید از پارک علم و فناوری کردستان گفت: ما در صورتی در فناوری‌های نوین برنده خواهیم بود که ورود بخش خصوصی را تسهیل و آنان را تشویق به سرمایه‌گذاری در این حوزه کنیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل ازپارک علم و فناوری کردستان، دکترستاری در بازدید ازاین پارک با بیان اینکه ضرورت دارد دولت از پارک‌های علم و فناوری و ایده‌های دانش بنیان حمایت کند، اظهار داشت: مهم‌ترین اتفاق در این بخش باید توسط خود مردم استان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی اتفاق بیفتد.
دکترستاری پارک‌های علم و فناوری را در صورت موفقیت دارای ارزش افزوده فراوان توصیف کرد و گفت‌: تولیدات دانش بنیان درآمد آفرین هستند و جوانان در این شرکت‌ها می‌توانند درآمدهای میلیاردی تولید کنند.
وی عدم صنعتی بودن استان کردستان را از جهاتی به نفع استان دانست و گفت: برخی استان‌های صنعتی هم‌اکنون با مشکلات فراوان زیست محیطی و آب درگیر هستند و جوانان این دیار باید با تکیه بر فناوری‌های دانش بنیان جلو این معضلات را گرفته و از تولیدات دانش بنیان برای ایجاد شغل و درآمد استفاده کنند.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با بیان اینکه از جوانان خوش فکر پارک علم و فناوری استان حمایت می‌کنیم خاطرنشان کرد: در این سفر مصوبات خوبی برای استان خواهیم داشت و در گام نخست چهار میلیارد تومان به صندوق نوآوری و شکوفایی پارک علم و فناوری کمک خواهیم کرد.
دکترستاری پیشرفت پارک علم و فناوری کردستان را دور از انتظار توصیف کرد و گفت: به نسبت بازدید قبلی از پارک علم و فناوری کردستان شاهد پیشرفت‌های شگرفی هستم و این امید را می‌دهد که پارک علم و فناوری کردستان به یکی از قطب‌های علمی منطقه تبدیل شود.
دکترخالد سعیدی رییس پارک علم و فناوری کردستان با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این پارک گفت: هسته اولیه پارک در ساختمانی به مساحت تقریبی ۲۰۰ متر مربع شکل گرفت، اما با تلاش و همت تمامی مسئولان دلسوز استان و همکاران پارک از بدو فعالیت تا به امروز و خیرین عزیزی که بدون هیچ چشم داشتی فقط برای ایجاد کسب و کار برای جوانان این خطه و اعتلای این سرزمین همت کردند، احداث ساختمان جدید مرکز رشد پارک علم و فناوری کردستان، در زمینی به مساحت ۱۶۲۰ متر و زیر بنای تقریبی ۶۸۰۰ متر در اول فروردین ماه سال ۱۳۹۵ آغاز شد و پس از گذشت کمتر از یک سال و نیم از آغاز عملیات ساخت، به بهره‌برداری رسید.
دکترسعیدی در ادامه به حوزه‌های فعالیت مرکز نوآوری اشاره کرد و گفت: مرکز نوآوری در حوزه‌های محتوای دیجیتال، انرژی‌های نو، ICT، برق و الکترونیک فعالیت می‌کند.
رییس پارک علم و فناوری کردستان در ادامه گفت: هم اکنون ۹۲ واحد فناور و شرکت در پارک علم و فناوری کردستان مشغول به فعالیت هستند و تعداد ۲۱ اختراع تایید شده، ۴ علامت تجاری ثبت شده، ۳۱ محصول نمونه‌سازی شده و ۳۰ محصول تجاری شده‌اند.
دکترسعیدی همچنین میزان درآمد شرکت‌های رشد یافته از سال ۹۲ تا پایان ۹۶ را حدوداً ۱۱۴ میلیارد ریال عنوان کرد که این میزان در سال ۹۶ برابر با ۵۳ میلیارد ریال بوده است.
رییس پارک علم و فناوری کردستان اظهارکرد: پارک علم و فناوری کردستان با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان شامل استانداری، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اجرای فاز اول طرح تکاپو را به عهده گرفته است. در اولین فاز ۱۰ شرکت معتبر و فناور مشارکت کرده و با اجرای پروژ‌ه‌هایی تعریف شده، حدود ۳۰۰ نفر در قالب تیم‌های ۳ تا ۵ نفره در بازه زمانی یک ساله به صورت تخصصی آموزش و در حوزه فناوری اطلاعات مشغول به کار خواهند شد.
وی در ادامه بیان داشت: رویای ما اقتصاد خلاق است و با توجه به کمبود زیرساخت‌های صنعتی در استان کردستان، باید به سمت اقتصاد خلاق که مبتنی بر فرهنگ، هنر و علوم انسانی حرکت کنیم.
در ادامه بازدیدهای امروز، معاون علمی فناوری ریاست جمهورعلاوه بر بازدید از مرکز نوآوری و نهاده‌های فاز اول طرح تکاپو و آزمایشگاه‌های مستقر از سایت پارک علم و فناوری کردستان، با حضور در محل فعالیت شرکت‌های دانش بنیان کیمیا بومی سازان، روماک گستر غرب و کنترل گستر کهربا از نزدیک با فعالیت‌های این شرکت‌ها آشنا شد.
در این بازدید معاونان و مدیران معاونت علمی فناوری ریاست جمهور، استاندار کردستان، مدیران ارشد استان و برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی دکترستاری را همراهی می‌کردند.

ل.س ۴۲/ ر.ب ۴۵

منبع:سایت وزارت علوم/تحقیقات و فناوری

26 ابان 1397

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0