فعالیت ۹۵۰۰ انجمن علمی در دانشگاه‌های کشور/ تسهیل تشکیل انجمن‌ها

معاون فرهنگی وزارت علوم مطرح کرد؛

غفاری گفت: در حال حاضر بیش از ۹۵۰۰ انجمن علمی در قالب ۴۰ اتحادیه در دانشگاه‌های کشور فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا غفاری معاون فرهنگی وزارت علوم در نشست خبری یازدهمین جشنواره ملی حرکت که در وزارت علوم برگزار شد گفت: در هفته آغازین آذرماه شاهد برگزاری جشنواره ملی حرکت به میزبانی دانشگاه اصفهان هستیم.

وی ادامه داد: این جشنواره حاصل دستاورهای علمی و فناوری دانشجویان است و یکی از رخدادهای مهم فرهنگی و اجتماعی است.

غفاری تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۹۵۰۰ انجمن علمی در دانشگاه های کشور فعال هستند که این انجمن ها در ۴۰ اتحادیه علمی فعالیت می کنند.

معاون فرهنگی وزارت علوم افزود: در جشنواره حرکت امسال دو رویکرد به صورت جدی دنبال می‌شود؛ ایجاد فضای گفتگو و فراهم کردن زمینه حضور جدی بخش صنعت.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم بیان کرد: در حال حاضر حدود 21 هزار نفر از 106 دانشگاه در یازدهمین جشنواره حرکت مشارکت داشته‌اند و تلاش ما این است که بخش مصرف کننده را نیز دعوت کنیم، چرا که برگزاری این جشنواره فرصتی است که در آن دستاوردهای انجمن‌های علمی عرضه می‌شود.

بازنگری آئین‌نامه انجمن‌های علمی

غفاری در ادامه به بازنگری آئین‌نامه انجمن‌های علمی ادامه داد: بازنگری آئین‌نامه به برگزاری جشنواره‌ها معطوف است و هدف این است که جشنواره‌هایی پربار داشته باشیم.

غفاری افزود:‌ تسهیل تشکیل انجمن‌ها در دانشگاه‌ها، هدف آئین‌نامه انجمن‌های علمی است، آئین‌نامه هر ساله بازنگری می‌شود و آخرین بازنگری مهر سال 96 بوده است.

توجه به انجمن های علمی بین رشته‌ای

معاون فرهنگی وزارت علوم از مورد توجه قرار گرفتن انجمن های علمی بین رشته‌ای خبر داد گفت: تشکیل این انجمن‌های علمی بین رشته‌ای هم مورد توجه قرار گرفته است به طوری که ویژگی جشنواره امسال اضافه شدن بخش بین المللی است که ۲۱ هزار نفر از ۱۰۷ کشور دنیا ثبت نام کردند که ۸۰ نفر از ۷۱ کشور در اختتامیه جشنواره حضور دارند.

غفاری ادامه داد: این جشنواره در رشته‌های مختلف و ۵۰ رشته در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برگزار می‌شود که ۶۵ درصد شرکت کنندگان تحصیلات تکمیلی هستند.

وی یادآوری کرد: در حال حاضر دانشجویان ۱۰۶ دانشگاه کشور در این جشنواره شرکت کردند و دستاورد‌هایی مانند کتاب، نشریه و اختراعات خود را به معرض نمایش می‌گذارند.

غفاری اضافه کرد: دانشگاه‌های شرکت کننده در این جشنواره دانشگاه‌های تابع وزارت علوم، ستادی و سایر دانشگاه‌ها هستند که امکان معرفی دستاورد‌های آن‌ها به بیرون از دانشگاه فراهم می‌شود.

منبع:سایت خبر نگاران جوان

3 اذر 1397

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0