فعالیت ۳۷۰ انجمن علمی در کشور

وزیر علوم مطرح کرد؛

غلامی گفت: بیش از ۳۷۰ انجمن علمی در کشور داریم که جزو تشکل‌های تخصصی ویژه هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، همایش پژوهش، فناوری و مسئولیت اجتماعی با حضور منصور غلامی وزیر علوم، مسعود برومند معاون پژوهشی و جمعی از مسئولان این وزارتخانه و دبیران انجمن های علمی ظهر امروز در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

در این مراسم غلامی با اشاره به اینکه در انجمن‌های علمی جمعی از فرهیختگانی را در یک نهاد مردمی و دولتی با یک دانش تخصصی جمع کرده‌ایم، گفت: باید از این فرصت استفاده و انجمن‌ها را سازماندهی کنیم.

وی ادامه داد: هنوز در کشور ما که جا برای گفت و شنود است انجمن‌ها نیازمند سازمان دهی هستند و تلاش داریم به همترازی از هم‌نظر برسیم.

غلامی با اشاره به اینکه بیش از ۳۷۰ انجمن علمی در کشور داریم، گفت: این انجمن‌ها جزو تشکل‌های تخصصی ویژه به حساب می‌آیند، در هیچ گروه و نهاد دیگری در حوزه‌های دیگر این تعداد و تخصص دیده نمی‌شود.

وزیر علوم با اشاره به اینکه استفاده از قدرت و ارتباط سازماندهی شده آن یک بحث است و استفاده از آن در یک مقطع زمانی بحثی دیگر، گفت: امروز بحث توجه به اساتید و انجمن علمی مطرح است و باید در حوزه‌های مختلف وزارت علوم با همکاری بیشتر تاثیر گذاریمان را در جامعه افزایش دهیم.

غلامی با اشاره به تاثیر علم و فناوری در آسیب‌ها و دغدغه‌های اجتماعی، بیان کرد: انتظار می‌رود بتوانیم در آینده از حضور و پیشنهادات اعضای انجمن‌‌ها از طریق هیئت مدیره بیشتر بهره بگیریم و با توجه‌ با برنامه‌های معاون پژوهشی فعالیت‌ها در این زمینه گسترش می‌‌یابد.

وزیر علوم تصریح کرد: اقبال و استقبال بخش‌های اجرایی معمولا زیاد نبوده و خواهشمند این است که خود انجمن ها کارهایی را  دنبال کنند و در این زمان به وزارت علوم کمک کنیم.

رایزنی با دستگاه های مختلف برای حل مسائل صنعتی

وزیر علوم افزود: عامه مردم وزارت عتف را مسئول این برنامه‌ها می‌دانند و مسئولیت‌های این حوزه را می‌پذیریم اما کمکی که انجمن‌ها می‌توانند در حوزه اجرایی داشته باشند همکاری بیشتر با ماست.

غلامی بیان کرد: کار را به سمت دستگاه‌های اجرایی پیش می‌بریم و منتظر اعلام نیاز آنها نیستیم و با دستگاه‌های مختلف برای حل مشکلات جامعه از جمله مسائل صنعتی رایزنی داشتیم.

وی گفت: باید انجمن‌های علمی را به سمت تحقق طرح‌ها سوق دهیم و تبدیل ایده‌ها به فناوری‌های کاربردی و انتشار نتایج آن به سمت کاربردی شدن را دنبال کنیم.

وزیر علوم تصریح کرد: باید هدایت تحصیلی و پروژه‌ها را طوری انجام دهیم که دانشجویان بتوانند از کار‌های خود در بخش اجرا استفاده کنند هر چند برخی پروژه‌ها به بخش اجرایی نمی‌رسد، اما می‌تواند مدنظر دانشگاه‌ها قرار بگیرد.

منبع:سایت خبر نگاران جوان

1 دی 1397

شبکه پژوهشی بوبوک در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی خود از طریق راه های ارتباطی زیر پذیرای نظرات سازنده شما می باشد.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Instagram:bobook.ir

Email: bobook.team@gmail.com

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0