رشد فزاینده پارک‌های علم و فناوری طی ۱۰ سال گذشته

وزیر علوم مطرح کرد؛

غلامی گفت: طی یک دهه اخیر در پارک‌های علم و فناوری رشد خوبی داشته‌ایم و سرعت رشد آنها رو به افزایش است.

به گزارش خبرنگار  باشگاه خبرنگاران جوان،  منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری‌ در دومین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان که در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: حرکت به سمت نوآوری و توجه به جوانان اندیشمند یک فرهنگ گسترده‌ای در بین علاقمندان این مرز و بوم ایجاد می‌کند و خوشبختانه پاسخ‌های روشنی هم در بین جوانان تحصیل‌کرده دانشجو دیده می‌شود که امیدواریم این اتفاق باعث رشد و شکوفایی جامعه شود.

وی ادامه داد: این فرصت اجازه می‌دهد تا نگاه به منابع محدود دولت و نشستن سر سفره دولت را از بین ببریم.

وزیر علوم تصریح کرد: در طول 10 سال گذشته خوشبختانه در پارک‌های علم و فناوری رشد خوبی داشته‌ایم به طوری که سرعت در این پارک‌ها روز به روز و هر ساله رو به افزایش است به طوری که ما در یک بازه‌ 7 یا 10 ساله حرکت در حوزه علم و فناوری را داشته‌ایم و این نشان دهنده رشد بالای کشور به خصوص اندیشمندان جوان است.

غلامی اضافه کرد: در سال‌های پیش رو ارتباط خوبی میان دانشگاه و صاحبان فکر و اندیشه در حوزه علم و فناوری داشته‌ایم و قطعاً این رویکردها‌ با صاحبان فکر و اندیشه شکل و حمایت می‌شود و قطعاً دولت و وزارت علوم جزء وظایف خود می‌دانند تا حمایت‌های مالی را از این دانشمندان و اندیشمندان انجام دهد و ما هم در وزارت علوم در کنار شما حضور داریم.

دانش آموختگان نیارمند کار آفرینی هستند

در ادامه محمود نیلی احمدابادی رئیس دانشگاه تهران گفت: هم اکنون در سطح دنیا سرمایه گذاری به شکل غیر متمرکز است و متاسفم که بگویم خیلی امیدوار نیستم که شرکت‌های بزرگ در آینده کشور تحول آفرین باشند در حالی که  هم اکنون شرکت‌های نوآور در عرصه تولید و صنعت می‌توانند تاثیر گذارباشند.

نیلی احمد آبادی با اشاره به حضور موثر خیرین و وافقان در دانشگاه تهران اظهار کرد: در ۱۰ سال اخیر شاهد حضور و کمک چشمگیر واقفان و خیرین در دانشگاه تهران بودیم وباید بگویم که دانش آموختگان نیارمند کار آفرینی هستند؛ آینده کشور‌ها در رشد استارت آپ  است.

منبع:سایت خبر نگاران جوان

8 اذر 1397

شبکه پژوهشی بوبوک در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی خود از طریق راه های ارتباطی زیر پذیرای نظرات سازنده شما می باشد.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Instagram:bobook.ir

Email: bobook.team@gmail.com

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0