راه های تقویت و گسترش همکاری های علمی ایران و مالزی

در دیدارقائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل و معاون سازمان امور تحصیلی مالزی بررسی شد؛

راه های تقویت و گسترش همکاری های علمی ایران و مالزی

در دیدار دکترحسین سالار آملی، قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل و رئیس مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم و ذاکی بن ذکریا معاون سازمان امور تحصیلی مالزی گسترش همکاری های علمی و تحقیقاتی ایران و مالزی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، در این دیدار دکترسالار آملی، ضمن تشریح ظرفیت‌ها و دستاوردهای علمی و تحقیقاتی ایران در سطح ملی و بین المللی، به بیان سیاست‌های کلان حوزه بین الملل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران در سه محور: انتقال دانش و تجاری سازی تحقیقات، توسعه و تقویت دوره‌های فنی و حرفه‌ای و بین الملللی سازی مجموعه آموزش عالی کشور پرداخت.
وی در ادامه از آمادگی وزارت علوم برای میزبانی از وزیر آموزش مالزی و رؤسای دانشگاه‌های برتر آن کشور خبر داد.
دراین دیدار دو طرف با توجه به مشترکات فرهنگی و مذهبی فیمابین، بر لزوم تقویت همکاری‌های علمی و تحقیقاتی بین دو کشور مسلمان ایران و مالزی تاکید کردند.
امضای یادداشت تفاهم همکاری، تدوین نقشه راه و برنامه اجرایی همکاری‌های علمی، تبادل استاد، محقق، دانشجو و فرصت‌های مطالعاتی، تبادل بورس کوتاه مدت و تأسیس شعبه دانشگاهی در مالزی از جمله مواردی بود که در این دیدار در خصوص زمینه‌های همکاری دو طرف مورد بررسی قرار گرفت.

ل.س ۴۲/ ر.ب ۴۵

منبع:سایت وزارات علوم / تحقیقات و فناوری

16 ابان 1397

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0