جزئیات برگزاری ششمین آزمون استخدامی/ حذف سهمیه‌های بومی و منطقه‌ای/ بیش از ۴ هزار نفر جذب دستگاه‌های دولتی می‌شوند

جزئیات برگزاری ششمین آزمون استخدامی/ حذف سهمیه‌های بومی و منطقه‌ای/ بیش از ۴ هزار نفر جذب دستگاه‌های دولتی می‌شوند

مدیر مرکز آزمون استخدامی جهاد دانشگاهی گفت: در آزمون استخدامی بخش دولتی بیش از ۴ هزار نفر جذب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، عزیز آشنا مدیر مرکز جهاد دانشگاهی در نشست خبری ششمین آزمون استخدامی که امروز در مرکز جهاد دانشگاهی برگزار شد اظهار کرد: ششمین آزمون استخدامی ۱۳ اسفند ماه امسال برگزار می‌شود و تعداد استخدامی‌ها در این آزمون ۴ هزار و ۴۶۴ نفر است.

مدیر مرکز آزمون استخدامی جهاد دانشگاهی با بیان اینکه هر سال ۲ مرتبه آزمون استخدامی برگزار می‌شود، ادامه داد: یک بار در ۶ ماهه اول سال و یک مرتبه در ۶ ماه دوم سال آزمون استخدامی برگزار می‌شود که مرحله اول آن در بهار امسال برگزار شد و مرحله دوم اسفند ماه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به استخدام دولتی هر سال، گفت: هر ساله دستگاه‌های دولتی آزمون استخدامی را برگزار می‌کنند، اما تعداد دستگاه‌ها معین نیست، زیرا به دلیل بودجه و اجازه سازمان اداری مجوزها تغییر می‌کنند و بر همین اساس می‌توان گفت که تعداد دستگاه‌ها ثابت نیست.

آشنا با بیان اینکه ثبت نام از ۱۲ شب گذشته آغاز شده است، گفت: این ثبت نام تا ۹ بهمن ادامه دارد و ۱۳ اسفند ماه کارت ورود به جلسه صادر می‌شود.

مدیر مرکز آزمون استخدامی جهاد دانشگاهی درباره حداقل سن برای شرکت در آزمون استخدامی، گفت: حداقل سن ۲۰ سال است همچنین حداکثر سن در مقطع دیپلم ۲۵ سال، حداکثر سن در مقطع کاردانی ۳۰ سال، حداکثر سن در مقطع کارشناسی ۳۵ سال، حداکثر سن در مقطع کارشناسی ارشد ۴۰ سال و حداکثر سن در مقطع دکتری ۴۵ سال است.

وی درباره چگونگی برگزار آزمون بیان کرد: کلیه سئوالات عمومی و تخصصی به صورت تستی چهار جوابی و با ضریب یک است همچنین هر پاسخ غلط یک، سوم نمره منفی دارد.

آشنا با بیان اینکه در این آزمون سهمیه بومی حذف شده است، اظهار کرد: به موجب قانون گزینش بومی در این آزمون وجود ندارد و سهمیه بومی حذف شده است.

ضریب دروس مختلف  آزمون استخدامی

مدیر مرکز آزمون استخدامی جهاد دانشگاهی درباره ضریب تاثیر دروس مختلف، گفت: ضریب تاثیر دروس عمومی ۴۰ درصد و دروس تخصصی ۶۰ درصد است همچنین ضریب تاثیر امتحان کتبی ۷۰ درصد و مصاحبه ۳۰ درصد در نتیجه نهایی خواهد بود.

وی ادامه داد: حدنصاب قبولی در امتحان کتبی معادل ۵۰ درصد بالاترین نمره کسب شده در امتحان مشترک فراگیر با ارزش وزنی ۴۰ درصد برای حیطه عمومی و ۶۰ درصد برای حیطه تخصصی در هر شغل محاسبه می‌شود و بر اساس آن سایر مراحل انتخاب داوطلبان پیگیری خواهد شد؛ همچنین در این مرحله امتیازات و سهمیه‌های قانونی که در متن آگهی وجود داشته‌اند، اعمال نخواهد شد.

آشنا درباره سازمان‌هایی که در آزمون استخدامی به جذب نیرو می‌پردازند گفت: سازمان امور اراضی کشور، بانک ملی ایران، بنیاد شهید و امور ایثارگران، دیوان عدالت اداری، روزنامه رسمی کشور، سازمان امور مالیاتی کشور، سازمان بهزیستی کشور، سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، سازمان حفاظت محیط زیست، خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، سازمان شیلات ایران، سازمان هدفمندسازی یارانه، شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، مرکز اورژانس تهران، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت صمت، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت ورزش و جوانان دستگاه‌هایی هستند که در این آزمون جذب نیرو خواهند داشت.

مدیر مرکز آزمون استخدامی جهاد دانشگاهی درباره نهاد برگزار کننده این آزمون اظهار کرد: هر ساله این آزمون از طرف سازمان سنجش برگزار می‌شد اما امسال برگزاری آزمون استخدامی به جهاد دانشگاهی سپرده شده است.

وی با اشاره به دو سهمیه ۲۵ درصد و ۵ درصدی ایثارگران گفت: میزان سهمیه جانبازان، آزادگان، همسر و فرزندان شهدا و همسر و فرزندان جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر است و همچنین به خواهر و برادر افراد شاهد و ایثارگران سهمیه ۵ درصدی شامل رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور در جبهه، همسر و فرزندان رزمندگان حداقل شش ماه حضور در جبهه و فرزندان جانبازان زیر ۲۵ درصد و فرزندان آزادگان کمتر از یک سال اسارت تعلق می‌گیرد.

سامانه آزمون به سامانه ایثارگری بنیاد شهید متصل است

آشنا با بیان اینکه  سامانه آزمون به سامانه ایثارگری بنیاد شهید متصل است اظهار کرد:  هنگامی که افراد ایثارگر کد ملی خود را وارد می‌کنند و سهمیه ایثارگری را انتخاب می‌کنند همان لحظه سامانه چک می‌کند و تایید می‌کند. اگر به هر دلیلی ایثارگری رد شد و کد ملی آن‌ها در سامانه ایثارگری موجود نباد  باید  با سهمیه آزاد ثبت‌نام کند و بعد از آن داوطلب، به بنیاد شهید مراجعه کرده و پیگیری کند که چرا کد او موجود نیست. اگر مشکل رفع شد می‌تواند به سایت آزمون مراجعه کرده  و پروفایل خود را ویرایش کند و سهمیه را تغییر دهد.

مدیر مرکز آزمون استخدامی جهاد دانشگاهی درباره هزینه آزمون بیان کرد: هنگام ثبت‌نام ابتدا پرداخت به بانک انجام می‌گیرد و این هزینه ثبت‌نام  ۳۶ هزارتومان است همچنین ۵۰۰ تومان هم برای هزینه پیامک‌هایی که ارسال می‌شود دریافت خواهند شد و در مجموع هزینه ۳۶ هزار و ۵۰۰ تومان دریافت می شود.

منبع:سایت خبر نگاران جوان

1 بهمن 1397

شبکه پژوهشی بوبوک در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی خود از طریق راه های ارتباطی زیر پذیرای نظرات سازنده شما می باشد.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Instagram:bobook.ir

Email: bobook.team@gmail.com

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0