بخش ­بندی مصرف ­کنندگان سبز چیست ؟

گینزبرگ و بلوم مصرف کنندگان سبز را بر اساس رفتارهای محیط زیست دوستانه را به پنج دسته تقسیم کردند:

  • سبزهای واقعی.این دسته از مصرف­کنندگان سبز دارای ارزش­های محیط زیستی قوی هستند و تمایل شدیدی به شرکت در فعالیت­ها و تشکل­های حامی محیط زیست دارند. این گروه که حدود 9% از کل مصرف­کنندگان سبز را تشکیل می­دهند، به شدت از خرید محصولات تولیدکنندگانی که به محیط زیست توجه نمی­کنند امتناع می­ورزند.
  • سبزهای کم­رنگ. این بخش از مصرف­کنندگان سبز که حدود 6%کل را تشکیل می­دهند. برخلاف سبزهای واقعی تمایل زیادی به عضویت در تشکل­های حامی محیط زیست ندارند ولی نسبت به خرید محصولات سبز علاقه نشان می­دهند.
  • سبزهای تازه­وارد. سبزهای تازه وارد نگران محیط زیست هستند و در عمل کمتر حاضر به پرداخت اضافه قیمت برای محصولات سبز می­شوند. این دسته از مصرف­کنندگان سبز را که 31% از کل را تشکیل می­دهند می­توان با استراتژی­های بازاریابی سبز مناسب ترغیب به خرید محصولات سبز کرد.
  • بدبین­ها. سطح دانش زیست محیطی در مصرف­کنندگان بدبین بسیار پایین است به همین دلیل این گروه که 19% از کل مصرف­کنندگان سبز را تشکیل می­دهند، معتقدند محصولات سبز از کارایی و کیفیت پایینی برخوردارند و ادعای تولیدکنندگان در رابطه با این محصولات تنها برای افزایش فروش است.تیره­ه ای واقعی. این گروه از مصرف­کنندگان بیشتر درگیر مشکلات روزمره­ی خود هستند و نسبت به مشکلات و مسائل زیست محیطی بی­ توجه می­باشند.

منبع

کریمی ، مریم (1393)، بررسی عوامل موثر بر خرید محصولات سبز در بین جوانان (مطالعه موردی: جوانان شهرستان رشت)،پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی ،دانشگاه آزاد اسلامی رشت

از فروشگاه بوبوک دیدن نمایید

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0